جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۵
کد خبر: ۹۹۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
نمایش آیینی «علیا مخدره» همزمان با ایام پایانی ماه صفر در فرهنگ‌سرای بهاران روی صحنه می‌رود.
«علیا مخدره» در فرهنگ‌سرای بهارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش «علیا مخدره» همزمان با دهه پایانی ماه صفر از ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه به مدت ۵ شب با مشارکت امور بانوان شهرداری منطقه ۱۷ و سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران (سینما بهاران) ویژه بانوان اجرا می‌شود.

این نمایش داستانی مستند از دوران قاجار است و چگونگی به وجود آمدن تعزیه زنانه در دربار ناصرالدین‌شاه را روایت می‌کند. در «علیا مخدره» می‌بینیم که سه زن ادیب و هنرمند که دختران و خواهر ناصرالدین‌شاه هستند برای اولین بار شرایط اجرای تعزیه زنانه را در کاخ ناصری به وجود می‌آورند. در شکل‌گیری این اتفاق ماه تابان خانم یا قمرالسلطنه خواهر ناصرالدین‌شاه و فخرالدوله و فروغ الدوله دختران نقش دارند و تعزیه‌های مختلفی را در کاخ شاه اجرا می‌کنند. در این اثر نمایشی علاوه بر پرداختن به این اتفاق، مجالسی چون تعزیه حضرت قاسم(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) و نوحه‌خوانی حضرت زینب(س) نیز اجرا می‌شود.

کارگردانی این نمایش را مریم شعبانی به عهده دارد و فاطمه زارع، سبا رضایی، محدثه رمضانی، سارا قادری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این نمایش به صورت رایگان و در روزهای ۱۳ تا ۱۷ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ اجرا می‌شود.

برای رزرو نام و نام خانوادگی، تعداد نفرات و زمان حضور خود را به شماره ۹۰۱۸۹۶۰۰۴۶ ارسال کنید و یا با شماره‌های ۶۶۳۲۴۰۱۷ و ۶۶۲۳۴۰۱۸ برای آگاهی بیشتر تماس بگیرید.

نظر شما