وضعیت موسیقی پاپ نه خوب است نه بد / کنسرتها برای سود بیشتر خوانندگان رونق گرفت
رضا خسروی معتقد است که خوانندگان موسیقی پاپ برای رسیدن به پول بیشتر، بازار موسیقی را از تک آهنگها و آلبومها به سمت کنسرت بردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رضا خسروی پژوهشگر و منتقد حوزه موسیقی گفت: بسیاری از خوانندگان برای کسب پول بیشتر به برگزاری کنسرتها روی آوردند و درآمد را از حوزه تک آهنگ و آلبومها به کنسرتها بردند در حالی موجب شده از تراکهای فاخر فاصله بگیریم و ترانه اُفت کند، چرا که تنها اقتصاد هنر مد نظر هنرمندان است.
خسروی ادامه داد: وضعیت موسیقی پاپ نه خوب و نه بد است. در حال حاضر، اقتصاد هنر و اقتصاد شخصی هنرمندان از عوامل تأثیرگذار روی موسیقی پاپ است. البته از هنرمندان نمیتوان تنها انتظار کار فرهنگی داشت. در سال 1399، 4 هزار و 500 تک آهنگ تنها به صورت رسمی از طرف وزارت ارشاد مجوز داده شده که حدود 377 آلبوم رسمی است و حداقل سه برابر این رقم، به صورت غیر مجاز وارد بازار میشود.
این منتقد حوزه موسیقی که در رادیو گفتوگو سخن میگفت، ضمن اشاره به تولید روزانه 48 ترانه، گفت: عدم ساختارمندی به دلیل جلوگیریهای بیش از حد و بیضابطه سیستم و وزارت ارشاد موجب تشدید این اتفاق شده و موجب شده هنرمند به سمت خودسانسوری برود و این در ترانه و ساخت موسیقی تأثیرگذار است.
وی ضمن اشاره به پلتفرمهای بزرگ دنیا که موسیقی را به صورت آنلاین پخش میکنند و ناجیان موسیقی هستند، تأکید کرد: از طریق این پلتفرمها و حق پرداختهای ماهیانه، هنرمندان و پلتفرمها به حق و حقوقی میرسند و در واقع مردم در این پلتفرمها بزرگترین ناظران موسیقی هستند.
خسروی در ادامه گفت: مهمترین و بزرگترین ناظر بر رفتار هنری هنرمند، جامعه و طرد کردن آن توسط مردم است.
خسروی تأکید کرد: بسیاری از خوانندگان برای کسب پول بیشتر به برگزاری کنسرتها روی آوردند و درآمد را از حوزه تک آهنگ و آلبومها به سمت کنسرتها بردند در حالی که کنسرتها مخاطبان خاصی دارند و موجب شده از آهنگهای فاخر فاصله بگیریم و ترانه اُفت کند چرا که تنها اقتصاد هنر مد نظر هنرمندان است که با فرهنگسازی از طریق حاکمیت میتوان جلوی این امر را گرفت.
خسروی ادامه داد: وضعیت موسیقی پاپ نه خوب و نه بد است. در حال حاضر، اقتصاد هنر و اقتصاد شخصی هنرمندان از عوامل تأثیرگذار روی موسیقی پاپ است. البته از هنرمندان نمیتوان تنها انتظار کار فرهنگی داشت. در سال 1399، 4 هزار و 500 تک آهنگ تنها به صورت رسمی از طرف وزارت ارشاد مجوز داده شده که حدود 377 آلبوم رسمی است و حداقل سه برابر این رقم، به صورت غیر مجاز وارد بازار میشود.
این منتقد حوزه موسیقی که در رادیو گفتوگو سخن میگفت، ضمن اشاره به تولید روزانه 48 ترانه، گفت: عدم ساختارمندی به دلیل جلوگیریهای بیش از حد و بیضابطه سیستم و وزارت ارشاد موجب تشدید این اتفاق شده و موجب شده هنرمند به سمت خودسانسوری برود و این در ترانه و ساخت موسیقی تأثیرگذار است.
وی ضمن اشاره به پلتفرمهای بزرگ دنیا که موسیقی را به صورت آنلاین پخش میکنند و ناجیان موسیقی هستند، تأکید کرد: از طریق این پلتفرمها و حق پرداختهای ماهیانه، هنرمندان و پلتفرمها به حق و حقوقی میرسند و در واقع مردم در این پلتفرمها بزرگترین ناظران موسیقی هستند.
خسروی در ادامه گفت: مهمترین و بزرگترین ناظر بر رفتار هنری هنرمند، جامعه و طرد کردن آن توسط مردم است.
خسروی تأکید کرد: بسیاری از خوانندگان برای کسب پول بیشتر به برگزاری کنسرتها روی آوردند و درآمد را از حوزه تک آهنگ و آلبومها به سمت کنسرتها بردند در حالی که کنسرتها مخاطبان خاصی دارند و موجب شده از آهنگهای فاخر فاصله بگیریم و ترانه اُفت کند چرا که تنها اقتصاد هنر مد نظر هنرمندان است که با فرهنگسازی از طریق حاکمیت میتوان جلوی این امر را گرفت.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
بدنِ مادرانه یعنی عبور از خویشتن خویش
بازارچه «نگار آسمانی» در بوستان خیام برپا میشود
اردوی مادر و فرزندی به همت کتابخانه فرهنگسرای سرو
مدیر باغ کتاب: فروش کتاب رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
شهاب حسینی تهیهکننده «پتک» شد؛ «نهنگ عنبر ۳» ساخته میشود
«قصه شکوه» با محوریت نگاه رهبر انقلاب به جایگاه زن مسلمان منتشر شد
«مادر» به شبکه نمایش میآید
نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «شهر نقاشی » نگارخانه ابن سینا
افتتاح «سینماحقیقت» با رنگ ایران و روز مادر
نمایش و تحلیل فیلم «فرانکنشتاین» در فرهنگسرای ارسباران
رونمایی از فیلم «بی بی مریم» در باغ موزه قصر
نمایشگاه «فراتر از نگاه» در باغموزه قصر
هدیهای از جنس فرهنگ؛ پویش بزرگ «کتاب مامان۲» در تهران کلید خورد
نشست ماهانه «خانه ترانه» در فرهنگسرای ارسباران
تجلیل از مادر شهید سردار محمود باقری از شهدای جنگ ۱۲ روزه
«نگار آسمانی» به فرهنگسراهای پایتخت میآید