معاون شهردار تهران مهمترین دستاورد 8 ساله مدیریت حمل و نقل شهری را اعلام کرد:
پایان خودروسالاری در تهران
مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر این که آمد و شد در پایتخت طی 8 سال گذشته با تحولات زیربنایی روبهرو بوده و مدیریت شهری با این اعتقاد که دوره جولان خودروها در شهر سپری شده و زیرساخت های شهری باید به جای خدمت به اتومبیل ها در خدمت شهروندان باشند، گفت: مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
وی با اعلام این که علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی در این سال ها، نسبت به مناسب سازی پیاده روها و ساخت پیادهراه برای آمد و شد عابران پیاده و آغاز ورود دوچرخه به چرخه حمل و نقل شهری نیز اقدام شد، تاکید کرد: این اقدامات باعث شد تا ساختارهای سنتی تردد در تهران شکسته شود و شهری در شأن پایتخت جمهوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام شکل گیرد.
تهران نه تنها به پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک آن روانتر نیز شد
معاون شهردار تهران با اشاره به اظهار نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان حمل و نقل و ترافیک که پیشبینی میکردند تهران به زودی به یک پارکینگ بزرگ تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: به رغم این اظهار نظرها، تهران نه تنها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک به صورت عادی در معابر شهری جریان دارد و وضعیت حمل و نقل شهری به رغم افزایش هر ساله صدها هزار دستگاه خودروی جدید، نه تنها بدتر نشد بلکه مطلوبتر و روانتر نیز شده است.
تشکری هاشمی با بیان این که امروز بهبود رفتار ترافیکی شهروندان نسبت به 8 سال گذشته به وضوح دیده میشود و مشارکت مردم در مطلوبتر کردن وضعیت ترافیک به راحتی قابل رصد است، تصریح کرد: با مجموعه اقدامات «نرم افزاری» که به منظور آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک از یک طرف و نیز مجموعه اقدامات «سخت افزاری» که به منظور توسعه و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی از طرف دیگر به عمل آمده، جنس ترافیک حال حاضر تهران با دهه گذشته متفاوت شده است.
وی با تاکید بر این که در طرح حمل و نقل یکپارچه، سیستمهای حمل و نقل انبوه بر نقش ستون فقرات شهر را ایفاء می کنند، اضافه کرد: در این طرح، مدهای حمل و نقلی به صورت شبکه ای ماتریسی، دسترسیهای مردم را تامین میکنند چرا که در طراحی حمل و نقل مبتنی بر این شبکه، خطوط اتوبوسرانی و مترو بخش اصلی بار حمل و نقل شهری را به دوش میکشند و تاکسیها نیز نقش جابهجاییهای درون منطقهای را ایفاء میکنند.
بودجهای که صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود، هزینه نیست سرمایهگذاری است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سیستم حمل و نقل یکپارچه، حلقهای به شعاع 400 متر را تحت پوشش قرار میدهد، گفت: امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم تاکید شهردار محترم تهران بر مبنای استانداردهای جهانی مبنی بر دسترسی شهروندان به نزدیکترین ایستگاه حمل و نقل عمومی تا فاصله 350 متری، در بسیاری از بخش های شهر تحقق پیدا کرده است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در سیستم حمل و نقل یکپارچه بیش از کار سخت افزاری، کار نرمافزاری انجام شده و یک الگوی ساختمند مبتنی بر دانش روز حمل و نقلی در اجرا حاکم شده، افزود: هر بودجهای که صرف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از جمله توسعه کیفی حمل و نقل عمومی می شود، در واقع هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری برای رفاه مردم است.
وی در پایان با تاکید بر این که هوشمند اداره کردن ناوگان حمل و نقل عمومی باعث شد تا هزینهها از طریق افزایش سرعت تردد و کاهش اتلاف وقت در قالب مدیریت زمان بلافاصله جبران شود، خاطرنشان کرد: با ارتقای کیفی ناوگان و مهندسی مجدد خطوط مترو و اتوبوسرانی و متصل کردن این خطوط با استفاده از شبکهای ماتریسی، هر هزینهای به صرفهجویی تبدیل می شود.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
ترکیب «حسینیه معلی» در ایام شعبانیه مشخص شد
بررسی اسناد ساواک درباره دکتر علی شریعتی در خانهموزه شریعتی
تصویری از پدر «سلمان فارسی» با بازی حسام منظور
کتابخانه کامران فانی اهدا شد
صفحه اول روزنامهها- دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۴
انتشار کتاب «نیازشناسی فرهنگی و هنری شهروندان تهرانی» در بازار نشر
نشست بزرگداشت تاریخ عکاسی ایران در موزه عکسخانه شهر
کنسرت گروه «آوای رکنی» در فرهنگسرای ارسباران
هشتاد و سومین نشست دورهمی بچهکتابخونها با عنوان «روی جوی مولیان سَد بزنیم»
اعلمی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد
فیلم؛ نماوای «عشق مجسم» به همت فرهنگسرای نوجوان تولید و منتشر شد
امیرحسین آرمان، نیما سیاری و وحید آقاپور در یک تئاتر
رونمایی از کتاب «نقش رسام ۲» در فرهنگسرای اندیشه
پخش «روزی روزگاری آبادی» از امشب؛ قصه تازه کارگردانی که ۸ سال نبود
از رامبد جوان تا قیاسی و علیخانی نامزدهای چهره تلویزیونی جشن حافظ
صفحه اول روزنامهها- یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۴
نمایش و نقد فیلم «یک ماجراجویی بزرگ جسورانه زیبا» در فرهنگسرای ارسباران
کامران فانی درگذشت
فیلم؛ تقدیر از مادران و معلمان دانشآموزان روشندل به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو
کتاب «دانستنیهایی درباره ماشینهای سرعتی» با تخفیف ۵۰ درصدی
احیای جشنواره تئاتر «شهر»؛ تئاتر رایگان برای همه شهروندان
آیین رونمایی از کتاب «سومین پر سیمرغ» در باغ کتاب تهران
آثار بخش مهمان هفتمین جشنواره تئاتر «شهر» اعلام شد
انتشار تصویر «بهنام تشکر» در نقش کارآگاه علوی/ اسامی دیگر کارآگاهان
روند درمانی رضا امیرخانی؛ عبور از نقطه اوج التهاب مغزی بدون آسیب ثانویه جدی