معاون شهردار تهران مهمترین دستاورد 8 ساله مدیریت حمل و نقل شهری را اعلام کرد:
پایان خودروسالاری در تهران
مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر این که آمد و شد در پایتخت طی 8 سال گذشته با تحولات زیربنایی روبهرو بوده و مدیریت شهری با این اعتقاد که دوره جولان خودروها در شهر سپری شده و زیرساخت های شهری باید به جای خدمت به اتومبیل ها در خدمت شهروندان باشند، گفت: مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
وی با اعلام این که علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی در این سال ها، نسبت به مناسب سازی پیاده روها و ساخت پیادهراه برای آمد و شد عابران پیاده و آغاز ورود دوچرخه به چرخه حمل و نقل شهری نیز اقدام شد، تاکید کرد: این اقدامات باعث شد تا ساختارهای سنتی تردد در تهران شکسته شود و شهری در شأن پایتخت جمهوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام شکل گیرد.
تهران نه تنها به پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک آن روانتر نیز شد
معاون شهردار تهران با اشاره به اظهار نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان حمل و نقل و ترافیک که پیشبینی میکردند تهران به زودی به یک پارکینگ بزرگ تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: به رغم این اظهار نظرها، تهران نه تنها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک به صورت عادی در معابر شهری جریان دارد و وضعیت حمل و نقل شهری به رغم افزایش هر ساله صدها هزار دستگاه خودروی جدید، نه تنها بدتر نشد بلکه مطلوبتر و روانتر نیز شده است.
تشکری هاشمی با بیان این که امروز بهبود رفتار ترافیکی شهروندان نسبت به 8 سال گذشته به وضوح دیده میشود و مشارکت مردم در مطلوبتر کردن وضعیت ترافیک به راحتی قابل رصد است، تصریح کرد: با مجموعه اقدامات «نرم افزاری» که به منظور آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک از یک طرف و نیز مجموعه اقدامات «سخت افزاری» که به منظور توسعه و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی از طرف دیگر به عمل آمده، جنس ترافیک حال حاضر تهران با دهه گذشته متفاوت شده است.
وی با تاکید بر این که در طرح حمل و نقل یکپارچه، سیستمهای حمل و نقل انبوه بر نقش ستون فقرات شهر را ایفاء می کنند، اضافه کرد: در این طرح، مدهای حمل و نقلی به صورت شبکه ای ماتریسی، دسترسیهای مردم را تامین میکنند چرا که در طراحی حمل و نقل مبتنی بر این شبکه، خطوط اتوبوسرانی و مترو بخش اصلی بار حمل و نقل شهری را به دوش میکشند و تاکسیها نیز نقش جابهجاییهای درون منطقهای را ایفاء میکنند.
بودجهای که صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود، هزینه نیست سرمایهگذاری است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سیستم حمل و نقل یکپارچه، حلقهای به شعاع 400 متر را تحت پوشش قرار میدهد، گفت: امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم تاکید شهردار محترم تهران بر مبنای استانداردهای جهانی مبنی بر دسترسی شهروندان به نزدیکترین ایستگاه حمل و نقل عمومی تا فاصله 350 متری، در بسیاری از بخش های شهر تحقق پیدا کرده است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در سیستم حمل و نقل یکپارچه بیش از کار سخت افزاری، کار نرمافزاری انجام شده و یک الگوی ساختمند مبتنی بر دانش روز حمل و نقلی در اجرا حاکم شده، افزود: هر بودجهای که صرف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از جمله توسعه کیفی حمل و نقل عمومی می شود، در واقع هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری برای رفاه مردم است.
وی در پایان با تاکید بر این که هوشمند اداره کردن ناوگان حمل و نقل عمومی باعث شد تا هزینهها از طریق افزایش سرعت تردد و کاهش اتلاف وقت در قالب مدیریت زمان بلافاصله جبران شود، خاطرنشان کرد: با ارتقای کیفی ناوگان و مهندسی مجدد خطوط مترو و اتوبوسرانی و متصل کردن این خطوط با استفاده از شبکهای ماتریسی، هر هزینهای به صرفهجویی تبدیل می شود.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار