معاون شهردار تهران مهمترین دستاورد 8 ساله مدیریت حمل و نقل شهری را اعلام کرد:
پایان خودروسالاری در تهران
مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر این که آمد و شد در پایتخت طی 8 سال گذشته با تحولات زیربنایی روبهرو بوده و مدیریت شهری با این اعتقاد که دوره جولان خودروها در شهر سپری شده و زیرساخت های شهری باید به جای خدمت به اتومبیل ها در خدمت شهروندان باشند، گفت: مهمترین دستآورد مدیریت حمل و نقل شهری در این سال ها، حرکت در مسیر تحقق «شهر انسان محور» به جای «شهر خودرو سالار» بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ملاک عمل و مبنای کار مدیریت شهری در حوزه ترافیک طی 8 سال گذشته، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق حرکت در جهت تقویت و تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوسهای تندرو موسوم به بی آر تی بود که برای نخستین بار در تهران اجرا شد.
وی با اعلام این که علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی در این سال ها، نسبت به مناسب سازی پیاده روها و ساخت پیادهراه برای آمد و شد عابران پیاده و آغاز ورود دوچرخه به چرخه حمل و نقل شهری نیز اقدام شد، تاکید کرد: این اقدامات باعث شد تا ساختارهای سنتی تردد در تهران شکسته شود و شهری در شأن پایتخت جمهوری اسلامی و ام القرای جهان اسلام شکل گیرد.
تهران نه تنها به پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک آن روانتر نیز شد
معاون شهردار تهران با اشاره به اظهار نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان حمل و نقل و ترافیک که پیشبینی میکردند تهران به زودی به یک پارکینگ بزرگ تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: به رغم این اظهار نظرها، تهران نه تنها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل نشد بلکه ترافیک به صورت عادی در معابر شهری جریان دارد و وضعیت حمل و نقل شهری به رغم افزایش هر ساله صدها هزار دستگاه خودروی جدید، نه تنها بدتر نشد بلکه مطلوبتر و روانتر نیز شده است.
تشکری هاشمی با بیان این که امروز بهبود رفتار ترافیکی شهروندان نسبت به 8 سال گذشته به وضوح دیده میشود و مشارکت مردم در مطلوبتر کردن وضعیت ترافیک به راحتی قابل رصد است، تصریح کرد: با مجموعه اقدامات «نرم افزاری» که به منظور آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک از یک طرف و نیز مجموعه اقدامات «سخت افزاری» که به منظور توسعه و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی از طرف دیگر به عمل آمده، جنس ترافیک حال حاضر تهران با دهه گذشته متفاوت شده است.
وی با تاکید بر این که در طرح حمل و نقل یکپارچه، سیستمهای حمل و نقل انبوه بر نقش ستون فقرات شهر را ایفاء می کنند، اضافه کرد: در این طرح، مدهای حمل و نقلی به صورت شبکه ای ماتریسی، دسترسیهای مردم را تامین میکنند چرا که در طراحی حمل و نقل مبتنی بر این شبکه، خطوط اتوبوسرانی و مترو بخش اصلی بار حمل و نقل شهری را به دوش میکشند و تاکسیها نیز نقش جابهجاییهای درون منطقهای را ایفاء میکنند.
بودجهای که صرف توسعه حمل و نقل عمومی می شود، هزینه نیست سرمایهگذاری است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سیستم حمل و نقل یکپارچه، حلقهای به شعاع 400 متر را تحت پوشش قرار میدهد، گفت: امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم تاکید شهردار محترم تهران بر مبنای استانداردهای جهانی مبنی بر دسترسی شهروندان به نزدیکترین ایستگاه حمل و نقل عمومی تا فاصله 350 متری، در بسیاری از بخش های شهر تحقق پیدا کرده است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که در سیستم حمل و نقل یکپارچه بیش از کار سخت افزاری، کار نرمافزاری انجام شده و یک الگوی ساختمند مبتنی بر دانش روز حمل و نقلی در اجرا حاکم شده، افزود: هر بودجهای که صرف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از جمله توسعه کیفی حمل و نقل عمومی می شود، در واقع هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری برای رفاه مردم است.
وی در پایان با تاکید بر این که هوشمند اداره کردن ناوگان حمل و نقل عمومی باعث شد تا هزینهها از طریق افزایش سرعت تردد و کاهش اتلاف وقت در قالب مدیریت زمان بلافاصله جبران شود، خاطرنشان کرد: با ارتقای کیفی ناوگان و مهندسی مجدد خطوط مترو و اتوبوسرانی و متصل کردن این خطوط با استفاده از شبکهای ماتریسی، هر هزینهای به صرفهجویی تبدیل می شود.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
ثبت نام موکبهای مردمی برای حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین
روایتهای ایرانی، اینبار با زبانهای مختلف در باغ کتاب تهران
نمایش و تحلیل مستند «راه پرستاره» با حضور هنرمندان برجسته
عرضه «سووشون» پس از ۵۰ روز؛ سوم مرداد ادامه سریال پخش میشود
برپایی فرهنگسرای منتظر در جوار نماز جمعه تهران
دور جدید اجراهای تعزیه «شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران
اکران افتتاحیه «دست ناپیدا» همراه با تجلیل از انسیه شاهحسینی
«مادران قصهگو»؛ روایت مقاومت و امید برای نسل آینده
نمایش و نقد فیلم «شمال از شمال غربی» در فرهنگسرای ارسباران
صفحه اول روزنامه ها- سه شنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۴
فیلم؛ برگزاری ویژه برنامه "عاشورا بدون مرز" در فرهنگسرای نوجوان
اکران و نقدِ جدیدترین ساخته وس اندرسون در سینما اندیشه
واگذاری تعدادی از فضاهای تجاری سازمان فرهنگی هنری از طریق مزایده عمومی
ثبت نام دورههای تخصصی ترم تابستان خانه کاریکاتور آغاز شد
نمایشگاه بینالمللی کارتون «جنگ و صلح» در خانه کاریکاتور ایران
فیلم؛ ترانه «ای ایران ایران» توسط گروه کر آوای عشاق فرهنگسرای دانش
نمایش «جاده اردکها ۲» در فرهنگسرای ارسباران
نقد و بررسی کتاب «خداحافظ گاری کوپر» در کتابخانه شهید سیدمحمدعلی جهانآرا
همایش بزرگ مثنویخوانی «شرح اشتیاق» در فرهنگسرای ارسباران
سروده تازه میلاد عرفانپور برای این روزهای غزه/ در این داغ باید چه خاکی به سر کرد؟
فصل دهم پاتوق فیلم کوتاه از ۷ مرداد آغاز میشود
اختتامیه پویش «مادران قصهگو» با حضور تعدادی از مادران راوی دفاع مقدس برگزار میشود
نامزدهای بیستوسومین دوره جایزه قلم زرین معرفی شدند/ اختتامیه؛ دوم مرداد
نامگذاری یکی از سالنهای پردیس سینمایی باغ کتاب به نام خسرو شکیبایی
گروه هنری لبخند با نمایش شاد و خانوادگی «بیباک» در فرهنگسرای فردوس