جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۷۸۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
عضو شورای شهر در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران تاکید کرد:

حمایت حداکثری شورای شهر از حمل و نقل و ترافیک پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براین که شورای شهر 10 میلیون نفری تهران هستیم نه شورای شهرداری تهران، گفت: شورای شهر از حوزه حمل و نقل و ترافیک پایتخت حمایت حداکثری خواهد داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر رحمت­ا... حافظی با استناد به اصل یکصدم قانون اساسی در خصوص قانون شوراها گفت: وظیفه شوراها پیشبرد سریع برنامه­های شهری از طریق خود مردم و نظارت بر امور شهر است و شوراها برای ایفای خوب این وظیفه به ملزوماتی نیاز دارند که یکی از اصلی­ترین آن­ها، ایجاد و تقویت تعامل بین دستگاه­های اجرایی است.

وی افزود: اگر شوراها را به عنوان نماینده مردم، محور تمامی امور شهر بدانیم، تمام سازمان­هایی که امور شهری را بر عهده دارند می­بایست حول این محور جمع شوند تا با بررسی مسائل و مشکلات شهر و شهروندان، برای چالش­هایی که مردم با آن­ها مواجه هستند چاره­اندیشی کنند.

لزوم ارتباط حوزه­های خارج از شهرداری با شورای شهر

وی که در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران سخن می­گفت، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی بین دستگاه­های مختلف، سرعت عملیات و میزان خدمات را افزایش داده و باعث کنترل معضلات و مدیریت چالش­ها می­شود و از این رو همه حوزه­های شهری باید با شورای شهر که در واقع شورای شهر 10 میلیون نفری تهران است، در ارتباط باشند.

دکتر حافظی با تاکید بر لزوم ایجاد تعامل فرا سازمانی بین تمام سازمان­های شهری به منظور به حداقل رساندن مشکلات مردم تهران، تصریح کرد: با توجه به تلاش­های شبانه­روزی در تهران، کارهای بسیار خوبی در این شهر انجام شده اما با این وجود هنوز با وضعیت ایده­آل فاصله داریم که امیدواریم با تعامل بین بخشی گام­های سریع­تری برای حل مسائل و مشکلات مردم برداریم.

تبدیل تهران به شهر سلامت محور

وی با اشاره به این که علاوه بر حفظ توجه به موارد سخت­افزاری همچون احداث بزرگراه، اتوبان، تونل و پل، مسائل نرم­افزاری نیز باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: انسان باید محور برنامه­های شهری باشد و با تبدیل تهران به شهری سلامت محور، باید به سمت ارتقای سلامت مردم از جمله حاکمیت اخلاق و ارتقای روابط عاطفی در جامعه گام برداریم.

دکتر حافظی با بیان این که مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط و تعامل خوبی با تمام حوزه­های مرتبط در امور شهری دارند و وفاق خوبی در این مجموعه وجود دارد، افزود: امروز شهر با دوربین­های نظارت تصویری کنترل می­شود و به رغم بازگشایی مدارس، ترافیک نسبتا روانی را در شهر شاهد هستیم که جای تشکر دارد.

بر طرف کردن نیازهای حوزه حمل و نقل و ترافیک

وی با اشاره به این که شورای شهر در زمینه برطرف کردن مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک و تامین تجهیزات مورد نیاز این حوزه حداکثر حمایت را به عمل خواهد آورد تا در آینده مشکلات موجود کمتر شود، اظهار کرد: سلامتی 10 میلیون شهروند تهران آن قدر ارزش و اهمیت دارد که شورای شهر این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهد.

دکتر حافظی با بیان این که در چشم­انداز تهران این کلان­شهر را به عنوان شهری ایده­آل تعریف کرده­ایم که مردم آن در یک محیط آرام، آرامش روحی و روانی داشته باشند، تصریح کرد: در صورتی که اصل اعتماد در شهر مورد توجه قرار گیرد و مردم به یکدیگر و نیز به مسئولان اعتماد داشته باشند، تهران به شهری ایده­آل تبدیل می­شود.

ترافیک و آلودگی هوا؛ مهم­ترین مشکلات تهران

وی با تاکید بر این که مشکل ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن، از مهم­ترین مشکلات تهران است که سلامت مردم را مورد تهدید قرار داده و آن­ها را آزار می­دهد، اضافه کرد: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مردم همچون ترافیک از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و 25 درصد آن­ها جزو تکالیف و وظایف وزارت بهدشت و 75 درصد آن­ها نیز خارج از حوزه این وزارت­خانه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با ذکر این نکته که این شورا نقش محوری در کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مردم ایفاء می­کند، خاطرنشان کرد: با دعوت از تمام دستگاه­های دست­اندر­کار، همه اهتمام خویش را به کار می­گیریم تا عواملی که سلامتی مردم را مورد تهدید قرار داده­اند را مهار کنیم.


نظر شما