جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۸۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

سرنخ قاچاق دارو در سیستم‌های دولتی و داروخانه‌ها است

حسینعلی شهریاری گفت: اغلب افرادی که در سیستم‌های دولتی کار می‌کنند یا در داروخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند قاچاق دارو را انجام دهند.

به گزارش شهر حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد قاچاق کالا و تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: امروزه قاچاق کالاهای پزشکی بسیار محدود است و در اصل در هیچ یک از بیمارستان‌های دولتی نمی‌توان شاهد تجهیزات پزشکی غیرقانونی باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در اصل بیمارستان‌های دولتی نمی‌توانند کالای قاچاق به ویژه تجهیزات پزشکی را خریداری کنند زیرا هر کالای پزشکی باید کارخانه و نمایندگی معتبری داشته باشد در غیر این صورت هیچ نمایندگی، خدمات پس از فروش خود را به این کالاها ارایه نمی‌کند.

وی، درمورد قاچاق برخی تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: این تجهیزات اغلب دستگاه‌های پزشکی هستند که اصولا قاچاق نمی‌شوند حال ممکن است به دلیل وجود تحریم‌ها مجبور شویم برخی قطعات و تجهیزات را به کشور بیاوریم که آن هم از طریق سیستم نظارتی خود دولت انجام می‌شود.

شهریاری، افزود: وارد کردن دستگاه‌های پزشکی در کشور به معنای قاچاق کالا نیست؛ قاچاق به معنای واردات کالا از کانال غیرطبیعی و خلاف است که یا عوارض گمرکی را پرداخت نمی‌کنند یا مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری قاچاق دارو در کشور، تصریح کرد: قاچاق دارو بیش از اینکه از خارج به داخل کشور باشد در بازار ناصر خسرو در جریان است، به این معنی که داروها از کانال قانونی و رسمی خود به دست بیماران نمی رسد.

وی، ادامه داد: متاسفانه در سیستم نظارتی ما مشکل وجود دارد و همین امر باعث قاچاق دارویی می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد کانال اصلی قاچاق دارو درکشور، گفت: اغلب افرادی که در سیستم‌های دولتی کار می‌کنند یا در داروخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند این تخلفات را انجام دهند.

منبع: خانه ملت
نظر شما