جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۷۴۱۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

فقدان سینمای ایران از زبان علی معلم/تغییر در روند تولید برای ادامه حیات سینما ضروری‌ست

علی معلم بزرگترین فقدان سینمای ایران را فقدان تهیه کننده آگاه دانست و گفت: شیوه نگاه و نوع تولید در سینما ایران باید تغییر کند و چرخ این سینما باید برای مردم بچرخد و اگراین مهم محقق نشود، سینما قدرت نفوذ و تاثیر خود را از دست خواهد داد.
علی معلم منتقد، تهیه‌کننده، کارگردان و داور سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار داشت: موقعیت سینمای ایران در حال حاضر در سطح متوسطی قرار دارد و خیلی امیدوارکننده نیست و درعین حال ناامید کننده هم نیست.

وی تصریح کرد: شیوه نگاه و نوع تولید در سینما ایران باید تغییر کند و چرخ این سینما باید برای مردم بچرخد و اگراین مهم محقق نشود، این امکان وجود دارد که سینما قدرت نفوذ و تاثیر خود را در طول چند سال آینده از دست بدهد.

معلم تاکید کرد: تغییر در حوزه تولید ونگاه به سینما وهمچنین ایجاد هم فکری بیشتر برای ادامه حیات سینمای ایران ضروری‌ست.

این منتقد سینما در ادامه پیرامون حضورکارگردانان جوان در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: انرژی جوانی در جامعه ما وجود دارد که بسیاری از آنها با استعداد هستند اما مشکل اصلی در این زمینه این است که این استعدادها تنها و بدون حمایت لازم فیلم های خود را می سازند و این مساله موجب می شود تا فیلم های قوی ساخته نشود و به این ترتیب چنین فیلمسازانی به دلیل تولید غلط استعدادهایشان به طورکامل ظهور و بروز پیدا نمی کند.

داور سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بزرگترین فقدان سینمای ایران را فقدان تولید کننده و تهیه کننده آگاه دانست و افزود: ما به تهیه کنندگانی نیاز داریم تا نسبت به محصولی که می سازند به عنوان یک کالای فرهنگی نگاه کنند.

معلم در مورد حضور کارگردانان بزرگ سینمای ایران در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: حضور این سینماگران با سابقه در جشنواره می توانند از این بابت که همچنان فیلم می سازند خوشحال کننده باشد و هر سینماگری با تجارب و سوابق مختلف دست آوردی برای سینمای ایران محسوب می شود.البته در مورد کیفیت فیلم ها نمی توان تنها براساس نام ها اظهار نظر کرد و این امکان هم وجود دارد که گاه آثار یک فیلم ساز بزرگ نیز بسیار فیلم معمولی باشد و قرار نیست همه فیلم ها شاهکار باشد.    
نظر شما