جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۲
کد خبر: ۷۸۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
به قلم حسن احمدی

داستانک‌های یک صفحه‌ای برای نوجوانان منتشر می‌شود

حسن احمدی از نگارش مجموعه داستانک‌های یک صفحه‌ای برای گروه سنی نوجوان و انتشار آن در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش شهر،حسن احمدی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ، بیان داشت: از چندی پیش نگارش داستانک‌های یک صفحه‌ای را برای گروه سنی نوجوان آغاز کرده‌ام.

وی اضافه کرد: موضوع‌هایی که در طول روز به ذهن می‌رسد، یادداشت و سپس برایشان داستانکی می‌نویسم که تاکنون تعداد این داستانک‌ها به سیزده داستان رسیده است.

احمدی ادامه داد: در گذشته کتابی با عنوان «کودک عجیب» که دربردارنده 33 داستانک با موضوعات مختلف نظیر اجتماعی بود از سوی نشر «حوا» منتشر شد که کار جدید به نوعی ادامه همان کتاب قبلی است.

وی درباره کتاب «نامه‌های پروانه»، گفت: حدود 4 سال پیش برای چاپ این کتاب قراردادی را با نشر «دانش‌نگار» امضاء کرده بودم که متأسفانه مجبور این کتاب را از ناشر پس گرفته و به ناشر دیگری یعنی انتشارات امیرکبیر بخش کتاب‌های شکوفه بسپارم.

به گفته احمدی، کتاب «نامه‌های پروانه» دربردارنده هشت داستان کوتاه  برای مخاطبان نوجوان با مضامین مختلف نظیر اجتماعی و کارهای تخیلی است.

بر اساس این گزارش، حسن احمدی فرزند فتح‌علی دوره‌های ابتدایی و راهنمایی را در مدارس محله‌های نازی‌آباد و امام‌زاده حسن و دوره متوسطه را در دبیرستان نصیری تهران به پایان رساند و در سال 1358 در رشته تجربی دیپلم گرفت.

از نخستین سال‌های فعالیت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به همکاری با واحد ادبیات آن پرداخت که تا سال 1369 ادامه یافت. چندی نیز مسئولیت واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی را به عهده گرفت. در سال 1365 با هفته‌نامه سروش آغاز به همکاری کرد و تا سال 1373 سمت مسئول بخش داستان‌نویسی آن مجله را داشت پس از تأسیس ماهنامه سروش نوجوان در آن نشریه و هم‌زمان در سازمان صدا و سیما در گروه کودک و نوجوان شبکه‌های اول و دوم به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده برنامه به کار پرداخت.

در سال 1373 سردبیر ماهنامه «باران» شد که هم‌اکنون نیز در این سمت فعالیت فرهنگی دارد. این نشریه ویژه نوجوانان وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه و مطالب آن در موضوعات دینی، ادبی و هنری است. احمدی از سال 1376 تا 1377 نیر سردبیری دو هفته‌نامه «احسان» را بر عهده داشت که چهارده شماره آن منتشر شده است. وی در کنار این مشاغل به تحصیل در دانشکده صدا و سیما پرداخت و در سال 1379 در رشته کارگردانی از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شد.

عمده شهرت احمدی در داستان‌نویسی برای نوجوانان به‌ ویژه در موضوعات مربوط به جنگ است. دو داستان «آسان بافت» که در مجله «زن روز» به چاپ رسید و «مرا می‌‌کشند» منتشر شده در سال 1358 نخستین آثار این نویسنده است.

از جمله دیگر آثار منتشر شده حسن احمدی نیز می‌توان به «آیینه سرخ (انتشارات پیام آزادی)»، «افسانه دانی و مانی (انتشارات روزگار)»، «باران که می‌بارید (انتشارات برگ)»، «بزرگ‌مردان کوچک (انتشارات پالیزان)»، «بوی خوش سیب (انتشارات فرهنگی رجا)»، «به خاطر پرنده‌ها (انتشارات سروش)» و «تک ‌درخت سیب (انتشارات عروج)»، اشاره کرد.

نظر شما