کد خبر: ۸۱۸۱۲

یک رسم خوب، یک پیشنهاد

حسین رحیمی – رئیس کتابخانه قائم (عج) – منطقه ۱۸

براساس کشفیات علمی نیوتن، همیشه هر کنشی، واکنش عکس و برابر دارد. وقتی تفکر حق شناسی را به قانون نیوتن ربط دهیم، می‌گوید: هر کنش حق شناسی همیشه سبب واکنش دریافت حق شناسی می‌شود. در واقع آنچه دریافت می‌کنید همیشه برابر است با مقدار سپاسگزاری شما !
  
امام رضا(ع) می‌فرمایند: «مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل‏»؛ کسی که نعمت‌دهنده از مخلوقات را شکرگزار نباشد، شکرگزار خداوند نیز نخواهد بود. همچنین در حدیث دیگری امام سجاد(ع) می‌فرمایند: در روز قیامت خدای تبارک و تعالی به یکی از بندگانش می‌فرماید از فلانی سپاسگزاری کردی؟ عرض می‌کند: پروردگارا! من تو را سپاس گفتم. خدای تعالی می‌فرماید: چون از او سپاسگزاری ننمودی، مرا هم سپاس نگفته‌ای! سپس امام می‌فرمایند: شکرگزارترین شما نزد خدا کسی است که از مردم بیشتر سپاسگزاری کند.
 
اینکه پس از مدت کوتاهی از برگزاری فرهنگسرای کتاب که همزمان با روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران، از تمامی عوامل مجری و دست‌اندرکار این فعالیت فرهنگی تقدیر به عمل می‌آید، جای خوشحالی و سپاس دارد. برنامه تقدیر و سپاس از عوامل اجرایی و پشتیبانی فرهنگسرای کتاب را باید از نقاط مثبت مدیران سازمانی و به خصوص، ریاست آن دانست و شاید بتوان از آن به عنوان رسمی خوب برای همه فعالیت‌ها و خدمات شاخص سازمان نام برد. رسمی که استمرار آن می‌تواند موجبات افزایش انگیزه کارکنان سازمان در بخش‌های مختلف را فراهم آورد چرا که براساس قوانین حاکم بر طبیعت و فرموده بزرگان دینی برای دریافت حق شناسی بیشتر بایستی حق شناسی کنیم و از این قانون پیروی نماییم.
 
اما نکته‌ای که بایستی به آن دقت نمود، این است که خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنیم؛ نمایشگاه کتاب سال آینده آغاز خواهد شد و ما بایستی از هم اکنون به فکر ارتقای کیفیت برنامه‌ها،محصولات و خدمات فرهنگی باشیم که قرار است در فرهنگسرای کتاب سال آینده به مخاطبان ارائه شود.
 
شاید در کنار برگزاری مراسم تقدیر از فعالان فرهنگسرای کتاب، بایستی جلسات کارشناسی «آسیب شناسی فرهنگسرای کتاب 94 » با حضور مدیریت‌ها و کارشناسان حاضر در این فرهنگسرا با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه در راستای برنامه‌ریزی اصولی برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با هدف‌گذاری و رفع نقاط ضعف در بخش‌های ذکر شده، موفقیت و کیفیت برنامه‌ها و محصولات خود را افزایش دهیم.
در واقع اگر زمان مناسب را برای جلسات آسیب‌شناسی از دست بدهیم به طور قطع در روزهای نزدیک به نمایشگاه سال آینده امکان ارائه خدمات، برنامه و محصولات فاخر را نخواهیم داشت و غصه فرصت‌های از دست داده امروز را خواهیم خورد. امیدواریم که اینگونه نشود.
گزارش خطا
ارسال نظر
آخرین اخبار
جشن «ایران عزیز» هر شب میزبان حدود ۳۰ هزار مخاطب است
نغمه‌سرایی اقوام ایرانی به مناسبت ایام ولادت «رحمت للعالمین»
«ایران عزیز»؛ جشن همدلی و مهر- مهرداد شفق
«ایران عزیز» به حفظ وحدت اقوام کمک می‌کند/ تاکید بر نیاز جامعه به نشاط
«ایران عزیز» به بازگرداندن آرامش قبل از جنگ به خانواده‌ها کمک بسیاری می‌کند
نمایشگاه آثار انتزاعی «نفس چوب» در فرهنگسرای ارسباران
آیین نمادین ساخت قایق با هدف همراهی با کشتی‌های صمود
بهترین هنرمندان در جشن «ایران عزیز» جمع هستند
فراخوان جشنواره شعر خاوران منتشر شد
پخش «مسابقه بزرگ ۱۰۰» از ۱۹ شهریور در شبکه سه
آغاز اکران فیلمی درباره شهدای غواص در «هنر و تجربه»
جشن «ایران عزیز»؛ نماد وحدت در کثرت اقوام ایرانی
جشن بزرگ ایران عزیز با هدف نمایش وحدت اقوام در دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) در حال برگزاری است
مردم ما به شادی عمومی احتیاج دارند/ لزوم توسعه فضای کسب و کار اقوام ایرانی
«قلک گمشده» در کارگاه آیات و نشانه‌های کتابخانه علامه جعفری
نمایشگاه عکس «به رنگ طبیعت» در فرهنگسرای امید
شصت و نهمین نشست دورهمی بچه‌کتابخون‌ها با عنوان «ما زِ احسان خدا اخوان شدیم!»
یازدهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» از ۱۸ شهریور آغاز به کار می‌کند
چهارمین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو برگزیدگان خود را شناخت
صفحه اول روزنامه‌ها- سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۴
نمایش و نقد فیلم «بیل را بکش» در فرهنگسرای ارسباران
اختتامیه هفتمین دوره جشنواره موسیقی الکترواکوستیک و نهمین دوره مسابقه «رضا کروریان» در فرهنگسرای ارسباران
تهران میزبان نغمه‌های وحدت/ حضور سفرا در جشن موسیقی اقوام
میثم درویشان‌پور: جشن ایران عزیز مثل یک دورهمی خانوادگی است
نشست تخصصی نقد و بررسی شعر و ترانه در فرهنگسرای سرو