جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۹
کد خبر: ۸۳۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
رئیس سازمان فرهنگی هنری در بازدید از مراکز منطقه ۱۵ مطرح کرد:

مهربانی مسئولان با مردم بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

محمود صلاحی در بازدید دوره‌ای از مراکز فرهنگی هنری پایتخت بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی را مهربانی مسئولان با مردم دانست و تصریح کرد: با برخی کارهای ساده می‌توان این مهربانی و تعامل را ایجاد کرد و همه کارها نیازمند پول نیست؛ برخی فعالیت‌ها با خلاقیت، همت و هنر به نتیجه می‌رسد، باید ببینیم مردم از ما چه می‌خواهند و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز به‌همراه جمعی از معاونان و مدیران کل این سازمان، از فرهنگسرای خاوران، خانه‌های فرهنگ هاشم آباد، ولی‌عصر(عج)، پامچال، ملکان و خانه فرهنگ مشارکتی عالم در منطقه ۱۵ بازدید و با خانواده شهدای مشیریه در این منطقه دیدار کرد. همچنین در این بازدید دارالقرآن حضرت ابوطالب(ع) فرهنگسرای خاوران نیز با حضور خانواده شهدا گشایش یافت.

صلاحی در نشست پایان این بازدید در جمع مدیران این منطقه با اشاره به موفقیت منطقه ۱۵ در انجام ماموریت‌های فرهنگی گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ از نیروهای خوب، باسابقه و علاقه‌مندی برخوردار است که از مهمترین سرمایه‌های سازمان به شمار می‌آیند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اهمیت انتقال همه افتخارات نسل‌های گذشته ملت و کشور به نسل‌های بعدی گفت: داشته‌های فرهنگی ما اگر در قالب هنر عرضه شود بیشتر در خاطره‌ها ماندگار و ثبت می‌شود و باید به یاد داشته باشیم که ظرف ما هنر و مظروف ما فرهنگ است.

راه‌اندازی بازارچه‌های هنری و خیابان هنر تهران در دستور کار است
وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی هنگامی موفق است که ارتباط فرهنگی گذشته یک ملت را با نسل‌های بعدی قطع کند، افزود: وقتی معماری ایران را نشناسیم با ساختمان‌هایی روبه‌رو می‌شویم که تقلیدهای دسته چندمی از معماری غرب است و آثار قابل توجهی نیستند در صورتی که معماری برخی خانه‌های قدیمی ایران برای صدها سال جذاب و قابل اعتناست؛ این اتفاق در فرهنگ نامگذاری‌ها و دیگر حوزه‌های فرهنگی نیز صدق می‌کند.

محمود صلاحی درباره وضعیت اقتصادی هنر تصریح کرد: گاهی احساس می‌شود که نفَسِ هنر گرفته و نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدی هستیم. باید با راه‌اندازی بازارچه‌های هنری در مناطق شمال شهر و خیابان‌های هنر محلی برای عرضه آثار هنری ایجاد کنیم.
 
وی برنامه‌های آیینی برگزار شده توسط سازمان فرهنگی هنری در چندماه اخیر را موفق ارزیابی کرد و افزود: هرجا مشاهده می‌کنیم که استقبال وجود ندارد باید برگردیم و با ارزیابی دوباره برای رفع اشکال‌ها تلاش کنیم.
 
مراکز فرهنگی «شعار مرگ بر استکبار» را معنی کنند
 
در ادامه رئیس سازمان فرهنگی هنری درباره اهمیت مراسم روز ۱۳ آبان بیان کرد: از ابتدای انقلاب بر شعار «مرگ بر استکبار» تاکید داشته‌ایم و گروهی معنی این شعار را نمی‌فهمیدند که استکبار به چه معنی است. منظور استکبار در هرجای جهان است، در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و هرجای جهان که انسان‌ها را به خاک و خون می‌کشند؛ مرگ بر استکبار در واقع مرگ بر آن‌هایی است که آدم‌ها را به مرگ می‌کشانند. فراموش نمی‌کنیم که چقدر انسان‌ها به بهانه طالبان در افغانستان کشته شدند. در مراکز فرهنگی باید استکبار را معنی کنیم علاقه اسلام این است که همه در صلح زندگی کنند؛ حتی خوی استکبار در هر فرد باید مورد نقد باشد، این برخوردها نوعی روشنگری است و وظیفه مراکز فرهنگی است.
 
مهربانی مسئولان با مردم بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است
 
صلاحی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی را مهربانی مسئولان با مردم و مردم با مردم دانست و افزود: با برخی کارهای ساده می‌توان این مهربانی و تعامل را ایجاد کرد و همه کارها نیازمند پول نیست؛ برخی فعالیت‌ها با خلاقیت، همت، هنر و سلیقه بسیار تاثیرگذار خواهند بود، باید ببینیم مردم از ما چه می‌خواهند و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی هنری باید در محور فعالیت‌های فراگیر باشد، تصریح کرد: باید مشارکت دیگر نهادها و سازمان‌ها را برای پیشبرد اهداف فرهنگی هنری جلب کرد؛ همچنین مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق تهران می‌توانند کارهای مشترک بین منطقه‌ای را سامان دهند.
خبرهای مرتبط
نظر شما