شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
نشست هم‌اندیشی آموزشی در منطقه ۱۱برگزار شد
باهدف ارتقای فعالیت‌های آموزشی شهر تهران، ششمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش در جمع مدیران و مسئولان مدیریت فرهنگی هنری منطقه۱۱ برگزار شد. در این نشست رییس مرکز آموزش با بررسی ظرفیت‌های آموزشی مناطق از نظام نگهداشت و ارتقا مربیان خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست هم‌اندیشی آموزشی که با حضور سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری و اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی برگزار شد، مسئولان آموزش این منطقه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه ارائه کردند.

رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری در این نشست گفت: از الزامات تبدیل‌ شدن به برند در حوزه آموزش شهروندان توجه به اصل کیفیت آموزشی و مربی است.

برکچیان افزود: در حوزه مربی و مدرس در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ نفر در شبکه آموزش فعالیت می‌کنند که برای تدریس نیازمند احراز صلاحیت علمی و اخلاقی هستند که برای کسب این صلاحیت باید در آزمون‌های علمی و مصاحبه‌های تخصصی شرکت کنند. به همین دلیل مجموعه مربیان و مدرسان مراکز آموزشی سازمان درجه مطلوبی از تخصص و مهارت را دارند اما برای اینکه بتوانیم در مسیر تبدیل‌ شدن به برند آموزشی موفق باشیم باید نظام نگهداشت مربی را جدی بگیریم.

وی در تشریح نظام نگهداشت مربی گفت: سازمان با صرف زمان و هزینه‌های مادی و معنوی مجموعه‌ای از مربیان و استادان را جذب می‌کند اما اینکه در طول زمان بتوانیم آنان را حفظ کنیم موضوع مهمی است که نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی افزود: واقعیت این است که بیش از ۷۰ درصد برنامه‌های جاری سازمان آموزشی است و بخش قابل‌توجهی از درآمد عملیاتی سازمان از حوزه آموزش تأمین می‌شود. این در شرایطی است که متوسط شهریه‌ دوره‌های آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ از بخش خصوصی پایین‌تر اما خدمات آموزشی‌شان با کیفیت برابر یا بالاتر ارائه می‌شود و اگر بتوانیم در حوزه نگهداشت و ارتقا مربی موفق‌تر باشیم، سهم بیشتری از فراگیران را کسب خواهیم کرد.

تشکیل شورای تعالی آموزشی در منطقه ۱۱
در این نشست که فعالیت‌های ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ در مقایسه با ۶ ماه نخست ۱۳۹۶ موردبررسی قرار گرفت، اکبر بختیاری با تأکید بر این موضوع که برنامه‌های آموزشی در منطقه ۱۱ در قالب یک شورای منسجم راهبری می‌شود، گفت: شورای تعالی آموزش در منطقه ۱۱ وظیفه طراحی و برنامه‌ریزی آموزشی را برای  فرهنگ‌سرای رازی و خانه‌های فرهنگ منطقه بر عهده دارد و همین امر باعث شده است که فعالیت‌های این حوزه همواره مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.

رییس فرهنگ‌سرای رازی افزود: هنگامی‌که از حوزه آموزش سخن می‌گوییم بسیاری از متغیرها را باید در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار دهیم و موضوعاتی مانند نیروی انسانی حرفه‌ای چه در بخش سوپروایزری و چه در بخش تدریس نقش مهمی در ارتقای فعالیت‌های آموزش مناطق ایفا می‌کند.

وی به شاخص دیگر حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: تبلیغات منسجم، حرفه‌ای، به‌روز و مبتنی بر رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در جذب مخاطب فعال دارد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ بیان کرد: در حوزه آموزش توجه به جزئیات بسیار مهم است و اگر چنین نگاهی حاکم باشد بهتر و دقیق‌تر می‌توانیم مشکلات را شناسایی و رفع کنیم.

در این نشست که سوم آذر در فرهنگ‌سرای رازی برگزار شد، گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگ‌سرای رازی و خانه‌های فرهنگ؛ شیخ هادی، حر و ابوسعید ارائه شد و روسای ادارات امور مربیان، برنامه‌ریزی آموزشی، محصولات و روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش به بررسی عملکرد آموزشی این مراکز پرداختند.

نظر شما