شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
برنامه زنگ کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و قصه‌گویی در مدرسه ابتدایی دخترانه حضرت زینب (س) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،کتابخانه استاد معین برنامه زنگ کتاب را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و قصه گویی با حضور اکرم السادات شرق آزادی کارشناس یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۰ در سالن اجتماعات مدرسه دخترانه ابتدایی حضرت زینب (س) برای دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی برگزار شد.

شرق آزادی در ابتدا در مورد نقاشی و تصویرگری برای دانش آموزان صحبت کرد و در ادامه به نکاتی که باید در کشیدن نقاشی به چه چیزهایی توجه کرد و چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشند تا بتوانند نقاشی‌های خوب و زیبا بر اساس داستان بکشند اشاره کرد.

وی همچنین در مورد خلاقیت و کمک‌های آن در خلق نقاشی صحبت کرد و اینکه یک نقاش به چه طریقی می‌تواند نقاشی بکشد. همچنین در ادامه قصه یلدا را برای دانش آموزان تعریف کرد که یلدا دختری بوده که خدا او را فرستاده تا ۱۰ آرزو را برآورده سازد و وقتی که میاد برای برآورده کردن آرزوها متوجه می‌شود که دختری هست که هیچ آرزویی برای خودش نمی‌خواهد و همه آرزوهایش برای دیگران است و فقط یک آرزو مانده بود و ....

وی در پایان نقاشی این داستان را به عنوان موضوع مسابقه به دانش آموزان معرفی و بیان کرد که بچه‌ها می‌توانند تا پایان دی ماه نقاشی‌های خود را ارسال کنند. عنوان این مسابقه نیز نقاشی آرزوها نام گرفت. وی همچنین بیان کرد: این مسابقه سه جایزه دارد که یک جایزه از طرف خودم (اکرم السادات شرق آزادی) و یک جایزه از طرف محمد سفیدگر مدیر خانه فرهنگ وردآورد و جایزه دیگر از طرف سعید رضائی مدیر کتابخانه استاد معین تامین می‌شود و به بهترین نقاشی‌ها تعلق می‌گردد. برنامه با پرسش و پاسخ دانش آموزان با اکرم السادات شرق آزادی به پایان رسید.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کتابخانه استاد معین واقع در کیلومتر ۱۹ بزرگراه شهید لشگری، بلوار اصلی وردآورد، جنب تالار مهرگان مراجعه کنند و با شماره تلفن 44981070 تماس بگیرند.
نظر شما