شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
«خدا کند حبیب بیاید» از مجموعه داستان «زن کاغذی» نوشته‌ زهره مسکنی در برنامه ادبی «با هم بخوانیم» فرهنگ‌سرای فردوس نقد و بررسی شد.
داستان «خدا کند حبیب بیاید» با حضور نویسنده نقد و بررسی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست ادبی «با هم بخوانیم» با حضور زهره مسکنی نویسنده مجموعه داستان «زن کاغذی» و جعفر توزنده‌جانی داستان‌نویس و منتقد ادبی و مدرس ادبیات داستانی، عصر یکشنبه ۱۱ آذر در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، زهره مسکنی داستان کوتاه «خدا کند حبیب بیاید» را از مجموعه زن کاغذی خواند و درباره انگیزه نویسندگی و مراحل چاپ کتابش صحبت کرد، سپس جعفر توزنده جانی کارشناس و منتقد ادبی برنامه گفت: این کتاب ۱۶ داستان کوتاه زهره مسکنی را در بر می‌گیرد که در فاصله‌های مختلف زمانی طی سال‌های دهه ۹۰ نوشته شده‌اند. اغلب داستان‌های این مجموعه دارای مفاهیمی چون انتظار، تنهایی، روزمرگی و دغدغه‌های زندگی امروز انسان‌ها به ویژه زنان است.

توزنده جانی در معرفی بیشتر نویسنده این کتاب افزود: زهره مسکنی انتشار دو داستان در مجموعه داستان گروهی از نویسندگان با عنوان «دوشنبه‌های داستان» و همچنین ۱۵ اثر شعر و داستان با عناوین «ماجراهای شهر مورچه‌ای»، «ماجراهای قندون» و «دانی‌لوها» برای کودکان را در کارنامه ادبی خود دارد.

وی در ادامه به عناوین داستان‌های این مجموعه داستان اشاره کرد و آنها را به ترتیب برشمرد: انتظار، باز باران، باغچه‌ی ماهی‌ها، بدون شکر لطفا، برنج، پسری با چشم‌های آبی براق، جوجه اردک نه‌ چندان زیبارو، حاجت زن هاشم، خدا کند حبیب بیاید، ده و ده دقیقه شب، زن کاغذی، شال گردن، شبی با استکان‌های بلوری، فردا باران می‌آیدم، نقطه سر خط و هیچ‌کس اینجا نیست.
نظر شما