جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
به منظور تشریح بایدها و نبایدها و آشناسازی والدین با رفتارها و شیوه‌های صحیح مواجهه با فرزندان در خصوص فضای مجازی، سلسله‌نشست‌های «ساعت به وقت آگاهی» ویژه والدین دانش آموزان دبیرستان‌های منتخب منطقه ۱۴ برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «ساعت به وقت آگاهی» در قالب چهار نشست آموزشی برای والدین دانش آموزان در سطح مدارس منتخب منطقه ۱۴ برگزار می‌شود. در این نشست‌ها مجید خسروآبادی کارشناس ارشد IT، تاثیرات رسانه و شیوع فناوری نوین ارتباطات، استفاده بی‌رویه از اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات مخرب ماهواره و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از فناوری را تبیین می‌کند.

در این نشست‌ها که روزهای ۱۴، ۱۸، ۲۵ و ۲۶ آذر ماه در دبیرستان‌های شهید فیاض بخش، حضرت زینب (س)، شهیدان نورصالحی و سمیه برگزار می‌شود، آمار و ارقام عضویت و فسادهای اخلاقی در شبکه‌های مجازی، ارتباط استفاده از فضای مجازی با پدیده طلاق، اهداف متولیان و موسسان نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی، اثرات روانی بازی‌های فضای مجازی، راهکارهای مدیریت فرزندان در استفاده از گوشی تلفن همراه، تاریخچه و اهداف شیوع نرم‌افزارهای فضای مجازی، ارائه مثال‌های متعدد درباره اهداف شوم و تهاجم فرهنگی با استفاده از فضای مجازی و رابطه متقابل استفاده از گوشی همراه و از بین رفتن جایگاه خانواده بررسی می‌شود. 

همچنین اعتیاد به اینترنت به عنوان یکی از مشکلات جامعه جهانی و آسیب‌های آن مانند قطع روابط خانوادگی، آسیب‌های جسمانی، متلاشی شدن کانون خانواده، ترویج محتوای نادرست، آسیب به اعتماد به نفس و... نیز در این نشست‌ها به خانواده‌ها گوشزد می‌شود. 

این نشست‌ها به همت خانه فرهنگ فرشته آزادی از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۴ برگزار می‌شود. 

نظر شما