شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
فیلم سینمایی «نازارین» چهارشنبه ۱۴ آذر در نشست تخصصی فیلم و گپ با حضور سعید قطبی‌زاده به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «نازارین» محصول مکزیک چهارشنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۸ در نشست تخصصی فیلم و گپ با حضور سعید قطبی‌زاده به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود. 

این فیلم به کارگردانی لوئیس بونوئل محصول سال ۱۹۵۹ است. بونوئل از مطرح‌ترین چهره‌های سینمای اسپانیا و جهان محسوب می‌شود که گر چه اولین فیلم‌اش را قبل از ۳۰ سالگی ساخت، اما مشهورترین آثار خود را بعد از ۶۰ سالگی روی پرده سینما فرستاد و برای فیلم «نازارین» جایزه بین‌المللی جشنواره کن را گرفت. فرانسیسکو رابال، ریتا ماسه دو، مارگا لوپز، ایگناسیو لوپز تارسو و اوفیلا گیلمائین بازیگران فیلم «نازارین» هستند. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نازارین کشیشی است که در میان بدکاره‌ها، دزدها و گداها در یک شهر فقیر و نکبت‌زده در مکزیکِ اوایل دهه ۱۹۰۰ زندگی می‌کند. هر چند همسایه‌هایش همیشه از او دزدی می‌کنند، اما نازارین همچنان از قفل کردن درب اتاقش امتناع می‌کند. او که وابسته به پاپ و کلیسای کاتولیک رم است، اعتقاد دارد: «هیچ چیز به هیچ کس تعلق ندارد، همه چیز متعلق به کسی است که به آن نیاز دارد.»

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی واقع در پاسداران، خیابان گل نبی، میدان قبا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرند. 
نظر شما