جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
فرهنگ‌سرای اندیشه با مشارکت انجمن بین‌المللی آبرنگ، دومین جشنواره بزرگ آبرنگ را افتتاح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین جشنواره بزرگ آبرنگ ایران با هدف آشنایی با آثار استادان و هنرمندان معاصر، برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان صاحب سبک، شناسایی و تجلیل از استعدادهای هنر آبرنگ و اهدای لوح تقدیر به برگزیدگان جشنواره روز جمعه ۲۳ آذر ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه افتتاح شد. 

دومین جشنواره آبرنگ ایران در فرهنگ‌سرای اندیشه در حالی آغاز به کار کرد که استاد علی عباس سید از کشور پاکستان در مراسم افتتاحیه حضور داشت. او که هنرآموزی در رشته آبرنگ را در هشت سالگی آغاز کرده، در بیش از ۱۰ کشور جهان ورک‌شاپ نقاشی آبرنگ برگزار کرده و استاد دانشگاه مهران حیدرآباد هندوستان است.

علی عباس سید در آیین افتتاحیه دومین جشنواره آبرنگ ایران در مورد فعالیت‌های هنری خود گفت: نخستین دسته از آثار من مربوط به مردمی است که در کویر روزگار خود را به سر می‌کنند و دومین دسته نیز مربوط به مردمانی است که در معابد زندگی صوفی‌گرانه خود را دنبال می‌کنند. 

علی عباس سید همچنین تاکید کرد که روز یکشنبه نخستین ورک‌شاپ هنر آبرنگ خود را در کشور ایران و به میزبانی فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار خواهد کرد.

نادر مهذب نیا دبیر دومین جشنواره آبرنگ ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان در ورک‌شاپ‌های بین‌المللی آبرنگ حضور درخور و شایسته‌ای داشته‌اند، گفت: این هدف را در انجمن آبرنگ ایران دنبال می‌کنیم که با حفظ فرهنگ و سبک‌های خودمان، با ظرفیت‌ها و سبک‌های جدید آشنا شویم. ایجاد فضا و بستر برای استعدادهای جوان در سراسر جهان و برگزاری ورک‌شاپ‌ها سبب ارتقای هنر آبرنگ ایران شده و ما بدون هر گونه نگاه جناحی و حاشیه‌ای، پا در این عرصه گذاشته و به جد آن را دنبال خواهیم کرد. از کارکنان فرهنگ‌سرای اندیشه نیز برای همکاری‌شان در برگزاری این جشنواره سپاسگزارم. 

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران جشنواره و بزرگان هنر آبرنگ ایران تقدیر شد.

دومین جشنواره آبرنگ با موضوعات آب و آزاد و در بخش‌های مختلفی همچون بخش نمایشگاه گروهی، نشست‌های تخصصی و اجرای گروهی با موضوع «ایران من» در روزهای ۲۳ تا ۲۹ آذرماه ۱۳۹۷ در نگارخانه فرهنگ‌سرای اندیشه در حال برگزاری است و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران و انجمن تجسمی استان تهران از حامیان برپایی این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۰۹۰ تماس بگیرند.

نظر شما