شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌کند
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مجموعه شعر «۶۴۱۰ روز تنهایی» اثر پونه نیکوی را با حضور وی و کارشناسان ادبی رونمایی و نقد می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مجموعه شعر «۶۴۱۰ روز تنهایی» اثر پونه نیکوی را با حضور وی و کارشناسان ادبی همچون جواد محقق و محمد سعید میرزایی به عنوان منتقد و میلاد عرفان پور به عنوان کارشناس مجری رونمایی و نقد می‌کند.

در این نشست که دوشنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، کتاب شعر «۶۴۱۰ روز تنهایی» تازه‌ترین اثر پونه نیکوی رونمایی می‌شود. این کتاب در ۶۹ صفحه و توسط انتشارات شهرستان ادب چاپ شده است. 
 
«۶۴۱۰ روز تنهایی» ۳۰ قطعه شعر در حوزه دفاع مقدس است. اشعار این کتاب، گاه از دید یک زن به عنوان همسر، مادر و یا خواهر شهید روایت می‌شود و گاه چشم‌انتظاری یک همسر و مادر شهید، مفقودالاثر و یا آلام یک همسر جانباز را به زبان شعر حکایت می‌کند. این مجموعه شعر حکایت جانسوز تنهایی و شیدایی و رنج‌های همسر شهید یا جانباز است که به زبانی شاعرانه روایت شده است.

در قسمتی از کتاب از زبان همسر شهید سرلشکر آزاده آمده: «می‌دونید ۶۴۱۰ روز اسارت یعنی چی؟ کاش من و شما هم حداقل یک روز یا فقط یک ساعت اسیر بودیم، آن هم نه در عراق، بلکه توی چهاردیواری شهرمون، خونه‌مون... تا می‌فهمیدیم، اینکه یه آدمی توی سنّ جوانی و حدود یک سال بعد از ازدواج، با داشتن یه پسر ۴ ماهه می‌ره از وطن و ناموس ما دفاع کنه و ۶۴۱۰ روز اسیر می‌شه، یعنی چی؟ ۱۸ سال حسرت نوشیدن جرعه‌ای آب خنک و یک لقمه نان.»

یکی از غزل‌های این کتاب نیز به این همسر شهید تقدیم شده است:
جایی برای حرف نمی‌ماند، وقتی‌که بی‌قراری و دلتنگی
وقتی میان خانهٔ خود با جنگ، بی‌وقفه سال‌هاست که می‌جنگی
گاهی به شکل آه می‌آید غم، گاهی به شکل گریه، زیاد و کم
عمری درآمده‌ست به هر شکلی، عمری درآمده‌ست به هر رنگی...

پونه نیکوی شاعر جوان شناخته‌شده اهل بندرانزلی متولد سال ۱۳۶۴ است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناس امور دانشجویی فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان است. تا کنون کتاب‌های انار سبز زیتون سرخ، مسافر کوچولو، دست‌های تو جوانه می‌زنند، گیلان بیابان ندارد و ۶۴۱۰ روز تنهایی از وی منتشر شده و جاری‌تر از ونیز او نیز در دست چاپ است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست ادبی می‌توانند به فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه  شهید نواب صفوی، تقاطع کمیل، ابتدای کمیل شرقی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۰۸۶۶۴ تماس بگیرند.
نظر شما