شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه در سالن جلسات سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه ۲۶ آذر ماه با حضور سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و محمود حمیدی مدیر کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران مراکز مشارکتی این سازمان در سالن جلسات سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در آغاز این نشست گفت: زمانی که حضور آقای بیات در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و فرهنگ‌سرای عترت مطرح شد، باعث خوشحالی بود، چرا که ایشان سابقه خوبی در مرکز مشارکت‌ها و بسیج سازمان داشتند. پس از انتخاب ایشان در این سمت، در مرکز مشارکت‌ها فردی نیاز بود که بتواند مشارکت خوبی با شهروندان ایجاد کند و توانایی اداره این مرکز را داشته باشد. تا اینکه بالاخره آقای طراحی برای این سمت انتخاب شدند که گزینه شایسته‌ای برای اداره این مرکز هستند و انشالله با حضورشان شاهد بلوغ مرکز مشارکت‌ها خواهیم بود.

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ، کاری می‌تواند به نتیجه برسد که مردم در آن مشارکت داشته باشند. این شعار نیست، بلکه عین حقیقت است. اگر می‌بینیم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود، به دلیل علاقه مردم و همکاری آنهاست. در همه حوزه‌ها این مسئله صدق می‌کند و برنامه‌ها و خدمات سازمان فرهنگی هنری نیز با مشارکت مردم اعتلا می‌یابد. مهم‌ترین مرکز برای جلب مشارکت شهروندان، مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری است و امیدواریم این مرکز بتواند مأموریت خود را به درستی ایفا کند و تسهیل گر ارتباط مردم با سازمان فرهنگی هنری باشد. برای آقای طراحی نیز در این مسئولیت آرزوی موفقیت می‌کنم.

مصطفی بیات رییس پیشین مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری نیز عنوان کرد: امیدوارم با حضور آقای طراحی، مرکز مشارکت‌ها بتواند فعال باشد و رسالت خود را انجام دهد. این مرکز برای پیوند برقرار کردن میان یک نهاد عمومی با نهادهای خصوصی ایجاد شده و در ارائه خدمات فرهنگی با شهروندان مشارکت می‌کند. مرکز مشارکت‌ها در نهایت می‌تواند منجر به جذب سرمایه اجتماعی و ظرفیت مردمی شود. در بخش کانون‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی وجود دارد و مراکز مشارکتی نیز باعث می‌شود سازمان فرهنگی هنری با مشارکت بخش خصوصی خدمات فرهنگی مؤثر و نظام‌مند و همسو با سیاست‌های سازمان ارائه دهد. با حضور آقای طراحی مطمئناً این خدمات غنی‌تر خواهد شد. 

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد

وی سپس گزارشی از فعالیت‌های مرکز مشارکت‌ها در دوران مدیریت خود ارائه کرد و گفت: بنده در دو سالی که توفیق حضور در این سمت را داشتم، ظرفیت کانون‌ها و مراکز مشارکتی، گسترشی در حدود ۱۰۰ درصد داشت. در سال ۹۶ تعداد ۲۷۸ کانون فعال با ۲۴ هزار و ۸۰۰ عضو داشتیم که این تعداد در سال ۹۷ به ۴۴۹ کانون فعال با ۵۸ هزار و ۶۹۰ عضو رسید. همچنین در سال ۹۵ تعداد پنج هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی توسط مرکز مشارکت‌ها برگزار شده بود که این تعداد در سال ۹۶ به ۱۱ هزار و ۵۶۰ برنامه رسید. 

بیات ادامه داد: دو دوره جشنواره دستاوردهای کانونی، برنامه نذر اربعین، برنامه‌های نوروز ۹۶، فرهنگ‌سرای کتاب، آدینه‌ها عیدند، نقطه رهایی، فرهنگ‌سرای قدس، فرهنگ‌سرای بندگی و... تعدادی از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری بودند که مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری با حداکثر ظرفیت در آنها حضور داشته است. این فعالیت‌ها میسر نمی‌شد، مگر با یاری همکارانم در مرکز مشارکت‌ها که از آنها سپاسگزارم. برای آقای طراحی هم که مدیر موفق و شایسته‌ای هستند، آرزوی موفقیت در خدمت‌گزاری دارم.

حامد طراحی تبریزی رییس تازه مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سخنران بعدی این آیین تکریم و معارفه بود که گفت: از حسن اعتماد آقای فاطمیان پور کمال تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم در مرکز مشارکت‌ها عملکرد مناسبی داشته باشم. از زحمات آقای بیات نیز سپاسگزارم و قطعاً کسی که جایگزین ایشان شود کار سختی خواهد داشت. مرکز مشارکت‌ها با کانون‌ها و مراکز متعددش مطمئناً ظرفیت بزرگی است و امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم.

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد

محمود حمیدی مدیر کل حوزه ریاست و مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری آخرین سخنران مراسم بود که با اشاره به اهمیت مرکز مشارکت‌ها عنوان کرد: باید در مرکز مشارکت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که نیازها و اقتضائات شهروندان و سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری به خوبی تأمین شود. مراکز مشارکتی ما باید مثل یک گروه موسیقی، هم‌نوا و هم‌ساز باشند و هماهنگ عمل کنند. به آقای طراحی تبریک می‌گویم و از آقای بیات برای زحماتی که تا کنون در مرکز مشارکت‌ها کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. 

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد

در پایان این نشست، مصطفی بیات رییس پیشین مرکز مشارکت‌ها تکریم شد و حامد طراحی تبریزی رییس تازه این مرکز معارفه شد. 

آیین تکریم و معارفه رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری برگزار شد
نظر شما