جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
ششمین نشست مسئولان آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه‌شنبه چهار دی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ششمین نشست مسئولان آموزش سازمان فرهنگی هنری با حضور محمود حمیدی مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سه‌شنبه چهار دی در ستاد این سازمان برگزار شد.

حمیدی با اشاره به اینکه برای شناسایی و رفع مشکلات باید نگاه منظومه‌ای داشته باشیم گفت: باید درک درستی از مشکلات داشته باشیم تا به راهکار عقلایی برای رفع آن‌ها برسیم. نظام شناسایی مشکلات در همه مناطق اجرا شده است. عواملی که رسیدگی و رفع آن در اختیار سازمان باشد پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که تمامی نکات و ملاحظات همکاران آموزش در مناطق بررسی خواهد شد گفت: امکان‌سنجی مطالعاتی درباره همه بخش‌ها در حال اجراست و اساسا حوزه آموزش هم یک بخش از نظام کاری سازمان است و اگر سیستم درست کار نکند آموزش هم موفق نخواهد بود و از سوی دیگر پویایی سیستم باعث پویایی و موفقیت بخش آموزش خواهد بود.

مدیرکل حوزه ریاست با بیان اینکه اساسا چگونگی انجام کارها، توان فکری ما را نشان می‌دهد گفت: همه ما می‌دانیم که باید یک محیط با نشاط در سازمان و ارتباط مؤثر با مخاطب داشته باشیم اما چگونه؟ و پاسخ به این چگونگی گام مهم حل مشکلات است. در واقع قدرت فکری افراد را باید در تبیین چگونگی‌ها پیدا کرد نه در ارائه مسائل.

وی با طرح این موضوع که مسئولان آموزش مناطق نزدیک‌ترین ارتباط را با مخاطب دارند گفت: گاهی رعایت مسائلی به‌ ظاهر ساده و پیش‌پا افتاده نقش مهمی در جذب مخاطب و حفظ وی در شبکه آموزش دارد. سلام کردن، لبخند زدن، گوش دادن، توجه کردن، تشویق کردن، همفکری، آرزوی موفقیت، بیان نکات قوت و خود را در جایگاه مخاطب فرض کردن به‌ ظاهر کارهای ساده‌ای است اما رعایت همین‌ها باعث جذب مخاطبان به مراکز آموزشی می‌شود.

اجرای طرح سنجش کیفیت خدمات آموزش

در بخش دیگر این نشست سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش با بیان اینکه باید از ظرفیت ۲۳ گروه و ۱۵۰۰ عنوان دوره آموزشی به‌ عنوان فرصت‌های تبلیغاتی استفاده کنیم افزود: در کنار این ظرفیت خوب تبلیغاتی باید به دنبال گروه‌های آموزشی پر مخاطب‌تر باشیم به همین دلیل برای گروه آموزش زبان و خانه‌های کودک برنامه‌های ویژه‌ای در حال طراحی است.

وی با بیان اینکه در بخش درآمد اتفاق‌های خوبی رخ‌ داده است گفت: در فصل گذشته ۳۵ درصد سود ناخالص بخش آموزش افزایش داشته است.

برکچیان در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح نیازسنجی آموزش و سنجش کیفیت خدمات آموزش در مناطق اشاره کرد و گفت: بحثی که باید جدی به آن پرداخته شود سامانه نیازسنجی آموزشی است تا به یک مدل علمی و دارای اعتبار در حوزه نیازسنجی برسم. جامعه آماری هر مرکز باید قابل استناد باشد. به‌زودی گروه‌های پرسشگر برای سنجش نظام آموزشی به مناطق خواهند رفت و نظرسنجی درباره کیفیت خدمات آموزشی مناطق صورت خواهد گرفت. نظرسنجی آموزشی برای مربیان مراکز نیز انجام خواهد شد. هر ۶ ماه یک‌بار ۲ نظرسنجی به تفکیک هر مرکز انجام می‌شود. 


در ششمین نشست مسئولان آموزش مناطق مدعوین به طرح مسائل و بیان دیدگاه‌هایشان نسبت به مسائل آموزشی پرداختند و رؤسای واحدهای امور مربیان، پایش و ارزشیابی و نیازسنجی گزارش‌هایی از عملکرد حوزه آموزش ارائه دادند.

در این مراسم از زیبا هاجری مسئول آموزش منطقه ۲ به‌ پاس سال‌ها تلاش با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و همکاران آموزش به یادگار دست‌ نوشته‌هایی را در حاشیه در لوح سپاس برای وی نوشتند.      

نظر شما