جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رضا عبداللهی دبیر کانون ادبی فرهنگ‌سرای اندیشه از برگزاری ۱۴۰۰ نشست ادبی طی ۲۵ سال فعالیت این کانون خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا عبداللهی دبیر کانون ادبی فرهنگ‌سرای اندیشه درباره تاریخچه شکل‌گیری این کانون عنوان کرد: در زمانی که کانون‌های ادبی هنوز به این گستردگی وجود نداشتند، یعنی در حدود سال ۶۵ ایده شکل‌گیری کانون ادبی را در امامزاده یحیی(ع) اجرا کردم و سال‌ها بعد به فرهنگ‌سرای خاوران آمدم و کانون ادبی راه‌اندازی کردم. سال ۷۲ وارد فرهنگ‌سرای اندیشه شدم و کانون ادبی اندیشه با ۵ نفر آغاز به کار کرد. 

وی ادامه داد: در آن زمان استقبال چشمگیری از این کانون انجام شد و اهل ادب و ذوق به فرهنگ‌سرا هجوم آوردند و تا سال‌ها برای برگزاری جلسات با مشکل کمبود جا مواجه بودیم. سه‌شنبه جلسات شعرخوانی و نقد و بررسی برگزار می‌شد و همچنان هم ادامه دارد. 

عبداللهی اضافه کرد: در سال ۹۰ هزارمین نشست کانون ادبی اندیشه را برگزار کردیم که بسیاری از بزرگان شعر و ادب مانند محمدعلی بهمنی در آن حضور داشتند. کتاب پیوند اندیشه‌ها نیز به مناسبت این نشست به چاپ رسید. در حال حاضر هم برای برپایی هزار و چهارصدمین نشست کانون ادبی اندیشه درخواست داده‌ایم که به زودی برگزار خواهد شد. 

وی به اهداف راه‌اندازی کانون ادبی اندیشه اشاره کرد و گفت: در سال ۷۲ که کانون رسماً آغاز به کار کرد، هدفمان شناسایی و جذب استعدادهای بالقوه نوجوان و جوان در زمینه ادبیات و پرورش استعداد آنان بود که تا حدی محقق شد. نشست‌های کانون ادبی اندیشه همچنان در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نشست‌های ادبی سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و برای حضور در کارگاه‌های آموزشی در حوزه ادبیات سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به فرهنگ‌سرای اندیشه مراجعه کنند. در این نشست‌ها دوستداران ادبیات آثار خود را ارائه می‌کنند و این آثار توسط استادان و کارشناسان نقد و بررسی می‌شود. 

عبداللهی در پایان عنوان کرد: از همه حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر می‌کنم و معتقدم اگر این حمایت بیشتر شود، اتفاقات بهتری در کانون‌های ادبی می‌افتد. یکی از معضلات فعلی کانون‌های ادبی این است که دبیران کانون‌ها در برخی فرهنگ‌سراها سواد و تجربه لازم را ندارند و باید درجه‌بندی صورت بگیرد که افراد شاخص‌تر دبیری کانون‌های ادبی فرهنگ‌سراها را بر عهده بگیرند و تازه‌کارها کارشان را از خانه‌های فرهنگ و مراکز کوچک‌تر آغاز کنند.
نظر شما