شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۵۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
سومین نمایشگاه گروهی «دور، امـا نـزدیـک» با آثاری از ۳۹ هنرمند جوان فعال و چهار هنرمند پیشکسوت میهمان، روز جمعه هفتم دی ماه در نگارخانه لاله افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین نمایشگاه گروهی «دور، امـا نـزدیـک» با آثاری از ۳۹ هنرمند جوان فعال و چهار هنرمند پیشکسوت میهمان، روز جمعه هفتم دی ماه با حضور استادان ایرج اسکندری، رضا هدایت، بهنام کامرانی، یعقوب عمامه‌پیچ، حسینعلی ذابحی، سیروس آقاخانی و سایر هنرمندان در نگارخانه لاله افتتاح شد. آثار این نمایشگاه به کوشش سعید دولتی گردآوری شده است و از اهداف برگزاری آن، توجه به خلاقیت‌های نقاشان جوان فعال، مشتاق و کمتر شناخته شده از شمال، جنوب، شرق و غرب است. هنرمندانی که به صورت مستمر فعالیت هنری داشته‌اند، اما اغلب به دلیل محدودیت‌های مختلف، فرصت کمتری برای معرفی آثار خود در گالری‌های تهران داشته‌اند.

اکنون، این سومین سال متوالی است که این نمایشگاه سالانه با حضور نقاشانی از بیشتر استان‌ها و شهرهای ایران در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. با این تفاوت که امسال در کنار این نقاشان جوان، حسین محجوبی، ایرج اسکندری، بهنام کامرانی و رضا هدایت چهار نقاش پیشکسوت نیز از چهار جهت جغرافیایی کشور حضور دارند که همگی سال‌هاست در تهران سکونت دارند و همین مورد یکی از رویکردهای این نمایشگاه است، که آیا اقلیم، محل زندگی و همچنین مهاجرت و تجربه‌های زیستی نو، تاثیری در چگونگی و کیفیت آفرینش‌های هنری یک هنرمند دارد؟ رویداد «دور، اما نزدیک» تاملی در جهت یافتن ارتباط اقلیم-جغرافیا و هنر معاصر است. 

هنرمندان جوان شرکت‌کننده در نمایشگاه عبارت‌اند از: سعید اسکندری، شیرین احمدی، ژاله اخلاقی، جهانبخش امیربیگی، شیوا بابایی، وحید بیک وردی، هدیه توتونچیان، سعیده ثابت نژاد، سعید دولتی، آناهیتا ذابحی، پریسا رحمانی، حکمت رحمانی، سیمین سالار، مریم سلمان، افسانه سلیم بیاتی، نعیم شفیعی، سوسن شریفی، ایمان صادقی، محمدرضا عباسی، طاسین عواطفی، شهرام عظیمی، علی غیبی، امیر فاضلیان، صدیقه فتح‌الله زاده، زهرا فراهانی، گلسا قاسمی، سحرناز کتانی، حسین کرمی، نازک مریدپور، عاطفه مهرورز، معصومه مهدی زاده، ولی‌الله محمدی، منقذ موسوی ابوالهیل، فاطمه السادات مـوسوی، مژگان مـسیّبیان، نـسرین نـجفی، مـرسـده نـجفی، نـیوشا نـیوژپـور و فـرنگیس هـوشـمند ایمانلو.

سومین نمایشگاه «دور، اما نزدیک» از ۸ تا ۱۸ دی ماه در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله میزبان بازدیدکنندگان است و شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای اطلاعات بیشتر اعلام شده است. 
نظر شما