جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
خانه فرهنگ ایرانسرا با برپایی ۲۲ غرفه، فضایی را به صورت دائمی برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف و بازدید هنردوستان در ضلع شرقی برج آزادی فراهم کرده است.
خانه فرهنگ ایرانسرا؛ پاتوق هنرمندان و هنردوستان تهرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حالا هفت سالی می‌شود که از تاسیس خانه فرهنگ ایرانسرا می‌گذرد. فضایی که در سال ۱۳۹۰ در ضلع شرقی برج آزادی به یک مرکز فرهنگی هنری تبدیل شد. حالا هنرمندن در شاخه‌های مختلف هنری با تولید آثار و برپایی کارگاه‌های آموزشی در غرفه‌های خانه فرهنگ ایرانسرا مشغول فعالیت هستند.

رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش اشاره می‌کند: این مکان فرهنگی هنری علاوه بر ایجاد فضای کار برای هنرمندان به یک پاتوق برای هنردوستان نیز تبدیل شده است. روزانه شهروندان تهرانی و توریست‌ها از این مجموعه بازدید می‌کنند که علاوه بر کارهای هنری، مجموعه فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آن‌ها معرفی می‌شود.

فتحی در معرفی رشته‌های آموزشی در این خانه فرهنگ گفت: این مجموعه ۲۲ غرفه دارد و ۵۰ هنرمند به صورت دائمی در آن مشغول فعالیت هستند. همچنین امسال در حوزه آموزش هنر نیز به طور جدی وارد شده‌ایم و در حوزه‌های؛ منبت‌کاری، معرق‌کاری، ساختن ساز، آموزش سازهایی مانند تار، سه‌تار، تنبور، ویلن، دف و...، تذهیب، پیکرتراشی، هم‌جوشی شیشه، چرم‌دوزی، نقش برجسته روی سفال، طراحی و نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی، کار روی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و... کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی هنری می‌توان به تشکیل و فعال‌سازی کانون‌ها در رشته‌های مختلف اشاره کرد. از جمله کانون‌های فعال در این مجوعه؛ کانون تجسمی کیمیا برای رشته‌های طراحی، کاریکاتور و نقاشی، کانون سوزن دوزان برای دوخت‌های سنتی اقوام و شهرهای مختلف ایران، کانون همگامان هنر برای مرمت و آثار سنگی و کانون گردشگری است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در پایان بیان کرد: در خانه فرهنگ ایرانسرا وظیفه خودمان می‌دانیم که بستری فراهم کنیم تا هنرمندان و آثارشان بهتر معرفی و عرضه شوند. رییس سازمان فرهنگی هنری نیز تاکید داشتند که همه مناطق باید ایرانسرا را بشناسند و هنرمندان از سراسر تهران باید در آن حضور یابند. این آمادگی وجود دارد که شهروندان مناطق گوناگون به خانه فرهنگ ایرانسرا بیایند و در رشته‌های هنری گوناگون آموزش ببینند. 

خانه فرهنگ ایرانسرا در ضلع شرقی برج آزادی واقع شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌ها و فعالیت‌های آن می‌توانید با شماره‌های ۶۶۰۳۹۸۷۳، ۶۶۰۶۴۵۷۳، ۶۶۰۵۳۳۷۸ تماس بگیرید. 

نظر شما