پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۷۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
نمایشگاه هنرهای تجسمی «پلاک ۴۰» با نمایش ۱۶ اثر از موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در فرهنگ‌سرای نیاوران برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، نمایشگاه هنرهای تجسمی «پلاک ۴۰» با نمایش آثار هنرمندان انقلابی که در طول ۴۰ سال گذشته خلق شده، در فرهنگ‌سرای نیاوران برپا می‌شود. این نمایشگاه هشتم بهمن ماه آغاز می‌شود و تا پنجم اسفند ماه میزبان بازدیدکنندگان است. 

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) یکی از مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه است و ۱۶ اثر شاخص شامل هفت نقاشی و ۹ عکس از این موزه در نمایشگاه «پلاک ۴۰» به نمایش در می‌آید. 

تابلوی نقاشی «انقلاب» اثر کاظم چلیپا، تابلوی نقاشی «جنگ» اثر ناصر پلنگی، تابلوی نقاشی مرتضی ملکی، تابلوی نقاشی «کودکان حلبچه» اثر حبیب درخشانی و تابلوی نقاشی هانیبال الخاص و همچنین دو عکس «سرباز» اثر محسن شمس و «همافران» اثر حسن پرتوی آثار موزه امام علی(ع) هستند که در این نمایشگاه برای هنردوستان به نمایش در می‌آید. 

این نمایشگاه از بخش‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، موزه شهدا، موزه دفاع مقدس، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد روایت فتح و دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

برای بازدید از نمایشگاه «پلاک ۴۰» می‌توانید به فرهنگ‌سرای نیاوران به نشانی میدان شهید باهنر (نیاوران)، مقابل بوستان نیاوران مراجعه کنید.

نظر شما