جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
رییس سازمان فرهنگی هنری در نشست باشگاه «نوجوان+» گفت: قدرت دفاعی ایران در منطقه بزرگترین دست‌آورد و پیروزی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست باشگاه «نوجوان+» با حضور سعید اوحدی رییس، سید علریضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، مدیر آموزش‌ و پرورش منطقه ۱۹ و رضا دوستعلی رییس فرهنگ‌سرای خاوران و دبیر اجرایی باشگاه «نوجوان+» در دبیرستان دخترانه جمهوری اسلامی، چهارشنبه ۱۰ بهمن برگزار شد.

سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر نخستین سخنران نشست بود. وی با تبریک دهه فجر گفت: در سال ۵۷ عده ای به رهبری امام خمینی(ره) برای آرمانی بزرگ قیام کردند و اصلی‌ترین فاکتور آرمانشان، عزت طلبی بود؛ عزت در مقابل ذلت استعمار. استعماری که به فکر چپاول منابع کشور دنیاست. بعد از انقلاب صنعتی فرانسه، اروپاییان کشورهای دارای منابع را بین خودشون تقسیم کردند. هند مستعمره انگلیس، نیجریه مستعمره فرانسه و آفریقای جنوبی مستعمره هلند شد. 

وی افزود: ماهیت استعمار به تناسب زمان عوض می‌شود. در ابتدا با حضور نظامی، بعد با انتصاب گماشته و در حال حاضر با شعار دموکراسی؛ البته با خوانش استعماری. آن روزگار خیلی از جوانان ما آرمان خواهانه لذت‌های دنیایی را کنار گذاشت تا انقلاب به پیروزی برسد.

در ادامه حنیفی‌نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهیدان راه انقلاب را گرامی می‌داریم. انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ از جهات مختلف دارای اعتبار و ارزش بود. اول به خاطر اینکه اعتبار قدرت‌های شرق و غرب را برای اولین بار در سطح جهان زیر سوال برد و برای اولین بار به عنوان یک قدرت جدید در عرصه نظام بین‌الملل ظهور کرد که تمام معادلات جهانی استکبار و استعمار را بهم زد. کارتر در آن زمان ایران را جزیره با ثبات منطقه و خاورمیانه خواند. 

وی افزود: دومین دلیل اعتبار به این دلیل است که ارزش‌های نوینی بر جامعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران حاکم شد. ارزش‌هایی که در شعارهای انقلابیون هم دیده می‌شود. همان شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی». آنچه که برای‌ ما بسیار ارزش داشت استقلال کشور عزیزمان ایران و رهایی از دست نظام استکبار و استعمار دولت‌های شرق و غرب برای همیشه بود. همچنین اعتبار و ارزش دارد به این دلیل که هیچ کدام از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دنیا نتوانستند انقلاب را پیش‌بینی کنند.

در ادامه مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: اگر از من سوال کنند دو مقطع خوب زندگی‌ات چه زمانی است؟ می‌گویم دوران دبیرستان، درست زمانی که هم‌سن شما بوده‌ام و دوران اسارت. این دو مقطع با وجود همه سختی‌ها و مشکلات در زندگی من بسیار اثر گذار بوده است.

وی در ادامه خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود تعریف کرد و گفت: وقتی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم شرایط عجیبی بود. زیرا زمان انقلاب بود و فیلم‌های گردهمایی‌ها، تظاهرات و اتفاق‌ها به دستمان می‌رسید. ما هم در آمریکا به خیابان‌ها می‌آمدیم و تظاهرات می‌کردیم. اما همه دانشجوها مجبور بودند ماسک به صورت بزنند زیرا ساواکی‌ها سریع شناسایی می‌کردند. فضای آن موقع بسیار خفقان بود. به همت مردم عزیز ایران انقلاب به نتیجه رسید و ما با اولین پرواز به ایران آمدیم. وقتی من بعد از سه سال وارد فرودگاه مهرآباد شدم فضا کاملا متفاوت شده بود. اولین چیزی که در همان فرودگاه توجه ما را به خودش جلب کرد سرود انقلابی «الله الله» با صدای رضا رویگری بود که در فردودگاه پخش می‌شد.
اوحدی در ادامه از دوران جنگ و اسارت تعریف کرد و به خواسته دانش‌آموزان از خاطرات دوران اسارت خود گفت.

رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: انقلاب اسلامی مثل فرهنگ و تمدن بخشی از هویت ماست. این انقلاب مهم است زیرا در این چهل سال خیلی از باورها، نظام‌های فکری، مکتب‌ها و... را به هم ریخت. همچنین خیلی از ارزش‌های کاذب را فرو ریخت. قدرت دفاعی ایران در منطقه بزرگترین دست‌آورد و پیروزی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است. 

سعید اوحدی در پایان از دانش‌‌آ‌موزان دعوت کرد تا از نمایشواره «کوچه‌های بنی‌هاشم» که به بهانه وفات حضرت زهرا(س) ساخته و به صورت محیطی در ابتدای بلوار کشاورز اجرا می‌شود، دیدن کنند. 

در پایان مراسم دانش‌آموزان سوال‌های خود را درباره انقلاب اسلامی و دوران جنگ و اسارت از سعید اوحدی پرسیدند. 

مطالب مرتبط
نظر شما