شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۸۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
در ویژه‌برنامه «فصل رویش» در فرهنگ‌سرای بهاران عنوان شد
رییس سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران در ویژه برنامه فصل رویش فرهنگ‌سرای بهاران گفت: انقلاب اسلامی ایران مصداق بارز آن چیزی است که قرآن کریم از آن به عنوان «شجره طیبه» یاد کرده است؛ شجره‌ای که به برکت خون شهدای این انقلاب ریشه دوانده است و شاخه‌هایش به جای جای جهان کشیده شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «فصل رویش» صبح روز پنجشنبه یازدهم بهمن ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷، سرگرد حسین کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب‌ ابن ‌مظاهر، محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷، سعید صدراییان مدیرفرهنگی هنری منطقه ۲ و دبیر ویژه برنامه «فصل رویش» و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.

محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگ‌سرای بهاران نخستین سخنران این مراسم بود. وی ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: چهل سال است که انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم شریف ایران و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیش رفته است. در صف مقدم این مسیر غیرت آفرین، نخبگان، اندیشمندان، هنرمندان و ایثارگران قرار دارند. 

وی افزود: بی‌شک ایثارها، فداکاری‌ها، از جان گذشتگی‌ها و شهادت‌های فراوانی برای این افتخارات و سربلندی‌های صورت گرفته است. امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر در فرهنگ‌سرای بهاران و منطقه ۱۷ که دارالشهدای تهران است مفتخریم تا به صورت نمادین از تعدادی از این بزرگ مردان و بزرگ زنان تجلیل و تکریم کنیم. 

اوحدی: سرنگونی داعش مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ایندای سخنان خود گفت: انسان‌ها در مسیر تکامل به دو دسته تقسیم می‌شوند. کسانی که فقط امروز را می‌بینند و کسانی که افق‌های دور را می‌نگردند. کسانی که با بصیرت راه را از بی‌راه تشخیص می‌دهند. تفاوت ما با همه کسانی که در این برنامه تقدیر می‌شوند همین است. آنها در بزنگاه‌های زندگی‌شان تصمیم‌هایی را گرفته‌اند که زندگی‌شان را از زندگی انسان‌های عادی متمایز کرده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مصداق بارز آن چیزی است که قرآن کریم از آن به عنوان «شجره طیبه» یاد کرده است. شجره‌ای که به برکت خون شهدای این انقلاب ریشه دوانده است و شاخه‌هایش به جای جای جهان کشیده شده است.

وی افزود: در این دهه کشور ما در زمینه‌های مختلفی پیشرفت داشته است در علم پزشکی، تولید دارو، انرژی هسته‌ای، هوا فضا و ... اما از نگاه من بزرگترین دستاورد این انقلاب، پیروزی عظیمی است که کشورهای محور مقاومات این روزها به دست می‌آورد. مهم‌ترین دستاورد انقلاب ما می‌تواند سرنگونی کامل داعش و عقب نشینی مفتضحانه آمریکا از سوریه باشد. مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این است که خون جوانان شما و همه جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های شما بی‌جواب نمانده است.

امیر محسنی شهردار منطقه ۱۷ نیز در سخنرانی کوتاهی به تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه پرداخت و گفت: آنچه که از انقلاب اسلامی برای ما باقی مانده است به برکت خون شهدا و جان فشانی ایثارگران در همه تاریخ است. ما تا پایان هستی وام‌دار خانواده شهدا و ایثارگران به دلیل این تربیت و نوع نگاهی که به فرزندانشان بخشیده‌اند و به دلیل صبری که می‌کنند، هستیم.

در ادامه از حجت‌الاسلام رضا مطلبي امام جماعت مسجد ابوذر، خانواده شهید مدافع حرم محمد حمیدی، شهید آتش‌نشان سید احسان جامعی، جانباز حمید حق‌شناس، مادر جانباز قطع نخاع حسن امیدزاده و ایثارگر سرشناس ۸ سال دفاع مقدس فرنگیس حیدرپور تقدیر شد.

مطالب مرتبط
نظر شما