جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
هفتادمین نشست «ترنم قلم» همراه با نقد و بررسی کتاب «سایه‌های باغ ملی» نوشته محسن هجری سه‌شنبه ۱۶ بهمن در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتادمین نشست «ترنم قلم» با نقد و بررسی کتاب «سایه‌های باغ ملی» همزمان با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و با حضور محسن هجری نویسنده کتاب و عزت‌الله الوندی و محمدرضا گودرزی منتقد، سه‌شنبه ۱۶ بهمن در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
 
رمان «سایه‌های باغ ملی» روایتی داستانی و مستند از وقایع سیاسی تاریخی اوایل دهه پنجاه شمسی است و به بیان اتفاقات مهم تاریخ معاصر در سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۲ پرداخته است. خط اصلی داستان، همزمان با تحولات سیاسی در ایران، اوج فعالیت‌های علی شریعتی در حسینیه ارشد و مبارزه مسلحانه برخی گروه‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شکل گرفته است. 

شخصیت اصلی رمان «سایه‌های باغ ملی»، دانشجویی است که علاقه‌مند به دیدگاه‌های دکتر شریعتی است و با ماجراهای آن دوره مواجه می‌شود. حوادث این رمان، در تهران و سبزوار شکل می‌گیرند و به نوعی منعکس‌کننده فضای مبارزات سیاسی دانشجویان در آن دوران است. اگر چه در پس‌زمینه این حوادث، فضای عمومی کشور پس از کودتای ۲۸ مرداد بازخوانی می‌شود. این رمان ۳۵۰ صفحه‌ای که در ژانر رمان‌های سیاسی و تاریخی قرار دارد، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر مهمان نشست نقد و بررسی «ترنم قلم» در فرهنگ‌سرای گلستان است. 

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند سه‌شنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۷ به نشانی؛ نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان ،کتابخانه فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۲۷۷۳۰ تماس بگیرند.

نظر شما