جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود
همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه «یاس کبود» به همت فرهنگ‌سرای عترت در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سوگواره اولین شهیده مدافع حریم ولایت در قالب نمایشگاه «یاس کبود» به همت فرهنگ‌سرای عترت با شعار اخلاق شهروندی و فرهنگ فاطمی و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و آشنایی جوانان با تاریخ اسلام در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود. 

در این نمایشگاه که با همکاری موسسه فرهنگی رسانه‌ای سفیران نور به سرپرستی مصطفی ثبوت در فضایی به وسعت هزار و ۱۰۰ متر برپا شده است، زندگی حضرت فاطمه(س) از آغاز تولد تا زمان شهادت و سیر تاریخ اسلام در زمان حیات ایشان به نمایش در می‌آید و به زمان حاضر و انقلاب اسلامی می‌رسد. نمایشگاه «یاس کبود» تا ۲۰ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان شهروندان است. 

طراحی و بازسازی صحنه‌های نزول طعام از سوی بهشت، اتاق حضرت خدیجه(س) و تولد حضرت زهرا(س)، عالم ملکوت، ورود رسول خدا به بیت حضرت زهرا(س) و تولد امام حسین(ع)، حدیث شریف کسا، اطعام مسکین توسط حضرت زهرا(س)، بستر بیماری و رحلت پیامبر اکرم(ص)، درد خانه، بیابان و بیت‌الاحزان و قصه مادر، احتجاج حضرت زهرا(س)، بستر بیماری حضرت زهرا(س) و لحظات پایانی عمر مبارک ایشان و تشییع جنازه دختر پیامبر(ص) در خفا از بخش‌های مختلف این نمایشگاه است. 

پس از پایان بخش‌های نمایشی، غرفه‌هایی مانند چهل سالگی انقلاب اسلامی، مشاوره خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، محصولات فرهنگی، غنچه‌های فاطمی و فضای مجازی به بازدیدکنندگان خدمات فرهنگی ارائه می‌کنند. نمایش آثار تجسمی و حجمی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی همراه با پاسخگویی به شبهات دینی از دیگر فعالیت‌های این نمایشگاه خواهد بود. 

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «یاس کبود» می‌توانند به ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) مراجعه کنند. 
نظر شما