شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رییس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) عنوان کرد:
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در روزهای ششم و هفتم اسفند میزبان رادیو گفت‌وگو با حضور عوامل و دست‌اندرکاران یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگوی زنده رادیو گفت‌وگو با عوامل یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، نظام‌الدین امامی‌فر مدیر بخش «پلاک چهل» پژوهش را بهترین دستاورد این دوره از جشنواره دانست و گفت: بیرون آمدن آثار فاخر و تاثیرگذار از گنجینه موزه‌ها برای دیدن علاقه‌مندان لازم و ضروری است.

در ادامه شهرام بابایی رییس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) درباره برگزاری نمایشگاه «نمایه چهل» و میزبانی موزه امام علی(ع) در این بخش گفت: ارائه انتشارات چهار دهه کتاب‌های منتشر شده در حوزه هنرهای تجسمی کشور فرصتی کم‌یاب در جهت پژوهش‌محور بودن این رویداد در موزه بود. 

بابایی در ادامه درباره اقتصاد هنرهای تجسمی و تاثیر آن در ارتباط میان مخاطب و اثر هنری توضیحاتی بیان کرد و افزود: استمرار و تداوم برگزاری رویدادهای عرصه هنرهای تجسمی در بالا رفتن سطح کیفی هنر در کشور ضروری است.

در ادامه این گفت‌‌وگوی زنده رادیویی، محسن سلیمانی دبیر جشنواره درباره رویکرد این دوره از جشنواره و شعار «ایران تهران نیست» گفت: نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در گرایش‌های مختلف در شهرهای دیگر کشور با این هدف گسترش یافت. به عنوان نمونه می‌توان به نمایشگاه عکاسی، کاریکاتور و تصویرسازی در شیراز و آبادان اشاره کرد.

وی ترویج فرهنگ گالری‌گردی، پژوهش و مقالات را دستاورد این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر دانست.

همچنین در روز سه‌شنبه، امیر احمد فلسفی دبیر بخش خوشنویسی، امیر راد دبیر بخش هنر‌های جدید، محرمی دبیر بخش نگارگری و احسان قنبری‌فرد عکاس و منتقد در گفت‌وگوی زنده رادیو گفت‌وگو با اجرای شهرام گیل‌آبادی کارشناس و مجری، توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این رشته‌ها در جشنواره ارائه کردند.


نظر شما