شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
مراسم اولین سالگرد شهادت «شهید حسین معزغلامی» از شهیدان والامقام مدافع حرم منطقه ۵ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
یادبود شهید مدافع حرم «حسین معز غلامی» در فرهنگ‌سرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یادبود شهید والامقام «حسین معز غلامی» از شهدای گرانقدر مدافع حرم محله بلوار فردوس منطقه پنج و ادای احترام به مقام شامخ این شهید و خانواده معظم وی، روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ همزمان با اولین سالگرد شهادت در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

حسین معزغلامی از ۱۵ ماهگی در سال‌های انتهایی خدمت پدر، در محله بلوار فردوس اقامت گزید. ازهمان کودکی جذب نیروهای مسجدی و ائمه جماعات مساجد محل شده و در سال‌های ابتدایی حدود ۲ سال به‌طور آزاد درس حوزوی در محضر استادانی که از محضر آیت الله مجتهدی تلمذ می‌کردند، می‌خواند.

با رسیدن به سن دانشگاه و علیرغم برخورداری از رتبه خوب کنکور، وی که در دانشگاه امام حسین(ع) نیز شرکت کرده بود، در سن ۱۸ سالگی به این دانشگاه رفته و با طی مراحل علمی به بهترین نحو و با بالاترین نمرات، به انتخاب خود وارد سپاه قدس شد. در همان سال‌های دانشجویی به عنوان آموزش دهنده ارشد به عراق و سوریه اعزام شد و پس از اتمام تحصیلات، با عنوان مشتسار نظامی ۳ مرتبه به سوریه و یکبار به عراق اعزام شده و به خیل مدافعان حدود وطن با نام پر افتخار مدافعان حرم پیوست و در سومین اعزام به سوریه و در درگیری حما، حسین که تنها دو روز به تولدش مانده بود به آسمان‌ها پر کشید و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

در این مراسم که با حضور خانواده این شهید معزز به اجرا در می‌آید، علاوه بر بخش‌های مختلف از جمله سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت پرفیض عاشورا، از خانواده شهید معزغلامی تجلیل به عمل می‌آید.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما