سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
هفدهمین جشنواره گل و گلاب با عنوان «سفری نرفته به قمصر کاشان» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت، شنبه ۳۱ فروردین در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،هفدهمین جشنواره گل و گلاب  با عنوان «سفری نرفته به قمصر کاشان» با حضور سعید اوحدی رییس، علی زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، محمد محمد‌دوست شهردار منطقه۴، رضا دوستعلی رییس فرهنگ‌سرای اشراق، شنبه ۳۱ فروردین در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد.

در این مراسم سعید اوحدی با تبریک روز ولادت منجی عالم بشریت گفت: نسبت به فلسفه ظهور دو دیدگاه وجود دارد. یک نگاه برگرفته از حدیثی است که می‌گوید: خداوند وعده کرده است که این عالم خلقت را از قسط، عدل، صفا و صمیمیت، نور، همدلی و مهربانی پر می‌کند بعد از آنکه این زمین از ظلم و جور پر شد. آن لحظه، لحظه‌ای است که آقا امام زمان (عج) ظهور می‌کند. وعده دیگر بر اساس آیه قران است که خداوند می‌فرماید: ما به شما مردم این نوید را می‌دهیم که وقتی اراده خداوند، وعده حق خدواند محقق شود، خداوند این زمین را از صلح و صفا پر می‌کند و آن‌هایی که زیر ظلمت بودند را نجات و پیش قراولان بشریت قرار می‌دهد. اما نگاه دوم یک نگاه کاملا غلط و انحرافی بر اساس این است که خداوند گفته زمینه ظهور را زمانی فراهم می‌کند که در زمین ظلم و جور شود، وجود دارد. این نگاه معتقد است باید بنشینیم، کاری نکنیم و حتی اگر بتوانیم به آن  گستره ظلم و جور هم کمک کنیم که آقا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند. این نگاه، نگاه آینده ساز، نگاه امید، نگاه انتظار نیست. ما منتظر ظهور حضرت حجت هستیم، حضرتی که عصاره و چکیده ائمه معصومین هستند. ما به عنوان منتظران حضرت با این امید که خداوند وعده فرمودند: اراده الهی این است که مستضعفین عالم خلقت حاکمان بر زمین شوند‌، منتظر هستیم.

وی افزود: به خدا قسم که شما منتظران واقعی حضرت حجت هستید. با سیلی که در ایام نوروز آمد. شما مردم چه کردید؟ سیل مهربانی، سیل همدردی، سیل عطوفت. مگر منتظر امام زمان چه کسی است؟ منتظر امام زمان کسی است که این ویژگی‌ها را داشته باشد. اگر می‌گوییم امام زمان، سخاوت، همدلی، شجاعت و... ائمه را دارد حتما منتظران و یاران آن باید بهره‌ای از این ویژگی‌ها برده باشند.

اوحدی در ادامه گفت: شاید سوال شود که منتظر امام زمان چه کسی است؟ نقل می‌شود که از پیامبر (ص) پرسیدند شایسه ترین انسان منتظر نزد خدا چه کسی است؟ جواب دادند کسی که مفیدترین انسان برای هم‌نوع خود باشد‌. کاری که شهدای جنگ، شهدای انقلاب و مدافع حرم کردند. فرزندان شما که برای حریم اهل بیت(ع) رفتند و دفاع کردند. فرزندان شما که با عزت دفاع کردند که فتنه وارد کشور نشود. آفرین به شما که منتظران واقعی شما هستید.

اجرای گروه هنری حنانه، مولودی خوانی و اجرای موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود. 

در پایان هفدهمین جشنواره گل و گلاب به صورت رسمی افتتاح شد. اجرای آیین سنتی گلاب‌گیری، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف حاصل از گلاب سنتی، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات مختلف از گلاب و عرقیات سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استان‌ها، نمایشگاه فرش و تابلو فرش دست بافت ایرانی، غرفه‌های گل و گیاهان زینتی، موسیقی آیینی استان‌ها، رادیو جشنواره، غرفه کودک، کارگاه‌های تخصصی از بخش‌های این جشنواره است که تا ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در فرهنگ‌سرای اشراق برپاست.

نظر شما