جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۶۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و از اعضای قرارگاه فرهنگی کمک به سیل‌زدگان گفت: قرارگاه باعث انسجام مجموعه‌های مختلفی است که در حال فعالیت در مناطق سیل‌زده هستند و مانع موازی‌کاری‌ها و هدر رفت انرژی نهادهای فرهنگی می‌شود.
قرارگاه فرهنگی موجب انسجام فعالیت‌های فرهنگی و مانع موازی کاری استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قرارگاه فرهنگی کمک به سیل‌زدگان در نخستین روزهای سال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت ۱۲ نهاد دیگر تشکیل شد.

مهر‌الله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و از اعضای قرارگاه فرهنگی کمک به سیل‌زدگان درباره اقدامات این قرارگاه گفت: ایجاد قرارگاه باعث انسجام مجموعه‌های مختلفی شد که در حال فعالیت در مناطق سیل‌زده بودند. این اقدامات فرهنگی اگر از یک مرکز واحد پیروی نکند آسیب‌های جدی به بار خواهد آورد که از جمله آن موازی‌کاری‌ها و هدر رفت انرژی است. این انسجام در امور زیرساختی و جمع‌آوری اقلام وجود داشت اما در مواردی که نیازمند حضور نیروی فعال در مناطق آسیب‌دیده بود، وجود نداشت و مهم‌ترین اقدام قرارگاه ایجاد همین انسجام بود.

وی افزود: برگزاری منظم جلسات هم‌اندیشی و بیان پیشنهادهای اعضای فعال قرارگاه در ایجاد هم‌دلی و هم‌سویی نهادهای فرهنگی کمک می‌کند. هم‌افزایی نیروها نیز یکی دیگر از برکات این قرارگاه است. به طور مثال برای نوسازی مدارس و بحث خیرین مدرسه‌ساز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همه زیرساخت‌های تبلیغاتی خود از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی شهر و همه امکانات حوزه روابط عمومی را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم مشارکت هرچه بیشتر مردم را جلب کنیم. برگزاری همایش بزرگ نیکوکاران برای نوسازی مدارس که ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود نیز از ثمرات تشکیل این قرارگاه است.

این عضو قرارگاه فرهنگی کمک به سیل‌زدگان تاکید کرد: همه آنچه تا به امروز در قرارگاه صورت گرفته اقدامات خوبی است، به این شرط که ادامه‌دار و مستمر باشد نه اینکه برای همین حادثه و تا مادامی که این داغ زنده است و مردم هم علاقه‌مند به کمک هستند، ادامه داشته باشد و بعد هم رها شود. تجربه‌نگاری سیل و تجربه‌نگاری نحوه تشکیل این قرارگاه اندوخته بزرگی است که به واسطه آسیب‌پذیر بودن کشور ما می‌تواند تاثیر فراوانی بر آینده و مدیریت بحران‌های در پیش رو بگذارد.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: حضور سازمان فرهنگی هنری در این قرارگاه بسیار پررنگ است تا جایی که محوریت آن را بر عهده دارد. خدماتی که این مجموعه در اختیار همه ۱۲ دستگاه دیگر قرار می‌دهد بسیار پراهمیت است. امیدوارم انگیزه و انرژی این مرکز منجر به ادامه‌دار بودن فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی شود.

نظر شما