شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
دومین مجموعه شعر مجید احمدی با عنوان «بفرمایید عشق» به همت کتابخانه ۱۵ خرداد در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.
«بفرمایید عشق» در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجید احمدی شاعر جوان دهه هفتادی دومین اثرش را در هشتمین روز از دهمین فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی کرد.

احمدی درباره شروع علاقه به سرودن شعر گفت: از کودکی عاشق خواندن شعر بودم و از پانزده سالگی شروع به نوشتن شعر کردم چند سال بعد به صورت جدی زیر نظر اساتید شعر و ادب به گفتن شعر و ترانه پرداختم و در جلسات متعدد شاعران بزرگ کشورم شاگردی کردم.

او اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ مجموعه‌ای از ترانه‌هایم به نام «لبخند مصنوعی» در سیزدهمین جشنواره‌ جوان خوارزمی برگزیده کشوری شد و در جشنواره‌های مختلف رتبه کسب کرد و انگیزه‌ای در من به وجود آورد برای سرودن ترانه‌های جدید و بهتر و همکاری در آلبوم‌های مختلف موسیقی با خواننده‌های متفاوت و چاپ مجموعه ترانه‌هایم به نام «عاشقانه‌تر از باران» در انتشارات شانی که مورد اسقبال طرفداران ترانه قرار گرفت.

آیین رونمایی از مجموعه شعر جدید او به همت کتابخانه ۱۵ خرداد برگزار شد، احمدی که خود از اهالی منطقه ۱۸ تهران است از توجه ویژه مدیریت فرهنگی هنری این منطقه در طول سالیان به هنرمندان و فرهیختگان تقدیر کرد و گفت: سال‌هاست که من از اعضای کانون نخبگان منطقه ۱۸ هستم. حضور در نشست‌های شعرخوانی که به همت مراکز فرهنگی هنری منطقه برگزار می‌شد همیشه راهنمای من و فضایی برای گفت‌وگو و نقد بوده و هست.

او درباره شاعران مستعد این منطقه گفت: منطقه ۱۸ یکی از هنرخیزترین مناطق تهران به ویژه در حوزه شعر و ادبیات است. در همه حوزه‌ها از اشعار عاشقانه تا اشعار آیینی و حماسی ما شاعران جوان، توانا و شناخته شده‌ای داریم. یکی از مهم‌ترین نشست‌های ادبی که در فرهنگ‌سرای خاتم هر ساله برگزار می‌شود «نذر شعر» است که آثار شاخص و متفاوتی هر ساله در آن به رقابت می‌پردازند.

«بفرمایید عشق» دومین مجموعه شعر «مجید احمدی» در ۷۰ صفحه، با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان توسط انتشارات ایهام منتشر شده است.
نظر شما