جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
فیلم مستند «هولیوود اصفهان» روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه به همت موزه عکسخانه شهر در فرهنگ‌سرای ارسباران به نمایش در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «هولیوود اصفهان» روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه ساعت ۱۷ به همت موزه عکسخانه شهر در فرهنگ‌سرای ارسباران به نمایش در می‌آید. این مستند در حاشیه نمایشگاه عکسی به همین نام به نمایش در می‌آید که از ۲۹ خرداد ماه در موزه عکسخانه شهر برپا شده است.

مستند «هولیوود اصفهان» به کارگردانی حامد قصری و تهیه‌کنندگی داریوش طریقی، تصویرگر زندگی و زمانه استاد امان‌الله طریقی در اصفهان است. امان‌الله طریقی عکاس و نقاش در سال ۱۳۰۲ هـ. ش در اصفهان متولد شد. وی پس از تحصیلات ابتدایی به هنرستان هنرهای زیبا رفت و در رشته نقاشی به تحصیل پرداخت. پس از آن به عکاسی روی آورد و در کنار آن به نقاشی نیز مشغول بود. امان‌الله طریقی در سال ۱۳۲۴ هـ. ش در خیابان چهارباغ، کنار سینما ایران عکاسخانه هولیوود را تأسیس کرد. این عکاسخانه نقطه عطفی در عکاسی اصفهان بود. پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی از عکس‌ها و نقاشی‌های او دایر شده است. این هنرمند در سال ۱۳۸۰ هـ. ش چشم از جهان فرو بست و در آرامگاه باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. هر چند با آثار ماندگارش همواره برای دوستداران هنر عکاسی و نقاشی زنده و حاضر است.

پس از نمایش فیلم، نشستی با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و استادان تاریخ عکاسی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای تماشای فیلم مستند «هولیوود اصفهان» می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. ورود برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. 

همچنین نمایشگاه عکس «هولیوود اصفهان» تا ۳۱ تیر ماه در محل موزه عکسخانه شهر دایر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرید یا به نشانی اینترنتی موزه www.iranphotomuseum.com  مراجعه کنید. 

نظر شما