سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۳۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
نخستین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک به منظور حمایت و معرفی کسب و کارهای زودبازده و فراهم کردن فضایی بانشاط برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در سال رونق تولید از ۲۷ تیر تا ۹ مردادماه در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی رییس فرهنگ‌سرای اشراق با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره که با حضور جمعی از شاخصان و فعالان این عرصه با عرضه انواع بستنی‌های سنتی و دستگاهی و نوشیدنی‌ها برگزار می‌شود، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی هنری شامل پرواز بادبادک‌ها، مسابقه و ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و طنز، اجرای برنامه‌های ورزشی و موسیقی اقوام را خواهیم داشت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ افزود: آشنا کردن شهروندان با مراحل تولید و عرضه بستنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تهیه بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل، معرفی چهره‌های فعال این صنف، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این عرصه و نیز برگزاری عصرانه‌های فرهنگی تابستانی با رویکرد سبک زندگی سنتی و بومی ایرانی با عرضه دسرهای سالم ایرانی از دیگر بخش‌های متنوع این جشنواره تابستانی خواهد بود.
 
رییس فرهنگ‌سرای اشراق با اشاره به تاریخچه تولید بستنی در ایران اظهار کرد: تاریخچه تولید بستنی در ایران به حدود ۶۰ سال پیش مربوط می‌شود، اما ورود دستگاه‌های بستنی‌سازی به اواخر دهه ۴۰ بر می‌گردد. در ضمن از آن موقع در کنار بستنی، فالوده هم تهیه می‌شده است.

فرهنگ‌سرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبه‌روی ایستگاه متروی فرهنگ‌سرا قرار دارد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۲۶۷۷۷ و ۷۷۳۲۳۷۷۷ تماس بگیرند و یا به نشانی eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.
نظر شما