شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، نخستین نمایشگاه تجسمی شهر تا 18 مرداد ماه در پردیس سینماگالری ملت تهران پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، نخستین نمایشگاه تجسمی شهر نیز شامگاه چهارشنبه در پردیس سینماگالری ملت تهران گشایش یافت. این نمایشگاه تا ۱۸ مرداد هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

در این نمایشگاه آثار ۵۰ هنرمند از نسل پیشکسوت، میانه و نسل جوان در قالب عکس و نقاشی به نمایش گذاشته شده است. در بخش عکاسی ۲۴ هنرمند با ۲۸ اثر و در بخش نقاشی ۲۶ هنرمند با ۲۷ اثر شرکت کرده‌اند و در مجموع ۵۵ اثر در این نمایشگاه برای فروش ارائه شده است.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آئین افتتاح نمایشگاه تجسمی شهر اظهار کرد: جشنواره‌های فیلم و تئاتر شهر از مهم‌ترین جشنواره‌های سازمان فرهنگی هنری است که تا کنون ۶ دوره آن برگزار شده است.

علیرضا زندوکیلی از برگزاری جشنواره هنری شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره میزبان تمامی رشته‌های هنری خواهد بود.

وی افزود: اگر بخواهیم به موضوع انسان بپردازیم در کنار آن باید به موضوع شهر، شهرنشینی، مفاهیم و رویدادهای شهری و آنچه که یک شهر باید باشد، بپردازیم و هیچ کمبودی در این زمینه دیده نمی‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط مؤسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین‌الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران» و «جنبی» از ۲۶ تا ۳۱ تیر امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
نظر شما