سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
رمان «بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک» اثر جاناتان سفرا فوئر، سه‌شنبه اول مرداد در نشست «زرین قلم» فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه ‌های اجتماعی نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکصد و بیست و پنجمین نشست تخصصی «زرین قلم» با نقد و بررسی رمان «بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک» اثر جاناتان سفرا فوئر که توسط محسن یاوری به فارسی ترجمه شده است، سه‌شنبه اول مرداد با حضور فرحناز علیزاده و احسان عباسلو در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. 
 
جاناتان سَفران فوئر ۲۱ فوریه ۱۹۷۷ در واشنگتن دی‌سی آمریکا به دنیا آمد، اولین رمانش تحت عنوان «همه‌چیز می‌درخشد» سال ۲۰۰۲ به چاپ رسید که موفقیت‌های زیادی برای او به ارمغان آورد. فوئر، سه سال بعد، دومین رمان خود «بسیار بلند و فوق‌العاده نزدیک» را منتشر کرد که کتاب بسیار موفقی بود و توانست نظر منتقدان و رضایت مخاطبان را به خود جلب کند.

سفران فوئر در این کتاب، بخشی از تبعات جنگی را نشان می‌دهد که این بار به خانه‌ی او کشیده شده، اما داستانی که تعریف می‌کند فقط داستان نیویورک و یازده سپتامبر نیست. گویی برای او فرقی نمی‌کند که جنگ کجا رخ داده باشد، جنگ جنگ است؛ خواه در درسدن آلمان، خواه در ناکازاکی ژاپن یا هر جای دیگری باشد.

در این کتاب، «اسکار شل» پسربچه‌ نه ساله و باهوشی است که بیشتر از هر چیز در دنیا عاشق پدرش بوده و وقتی پدرش را در حملات یازده سپتامبر از دست می‌دهد، زندگی‌اش دست‌خوش تغییراتی می‌شود. او مدتی پس از مرگ پدرش به‌طور کاملا اتفاقی کلید مرموزی را در کمد پدرش و توی یک گلدان پیدا می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که او تصمیم بگیرد که تمام پنج منطقه‌ نیویورک را جست‌وجو کند تا بفهمد کلید پدرش قرار بوده چه قفلی را باز کند. جاناتان سفران فوئر در این سفر اکتشافی، با ظرافتی شگرف و پراحساس، ما را با این کودک همراه می‌کند تا دنیا را از دریچه‌ی چشم او ببینیم.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست «زرین قلم» می‌توانند سه‌شنبه اول مرداد ساعت ۱۷ به فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.
نظر شما