سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
نهمین نشست «سینماIT» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «هوش مصنوعی»، دوشنبه ۳۱ تیر در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش و نقد فیلم سینمایی «هوش مصنوعی» (Artificial Intelleigenc) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، دوشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۶ تا ۱۹ پس از نمایش با حضور کارشناس متخصصIT و منتقد سینما در نهمین نشست «سینماIT» در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات نقد و بررسی می‌شود.

هوش مصنوعی فیلمی سینمایی آمریکایی از گونه علمی–تخیلی به نویسندگی و کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی بر پرده سینماها رفت. تصمیم برای ساخت فیلمی بدین مضمون، آخرین پروژه استنلی کوبریک، کارگردان مطرح سینما قبل از وفات بود که وی کارگردانی این پروژه را از آنجایی که معتقد بود موضوع آن به افکار و فلسفه کارگردانیِ اسپیلبرگ نزدیک‌تر است، به وی پیشنهاد کرده بود و به علت مرگ کوبریک قبل از شروع فیلمبرداری، اسپیلبرگ خود را وقف اتمام این پروژه کرد. این فیلم یک اثر بسیار فلسفی و در نوع خود کم‌نظیر با موضوعی بکر و ناب بود که جشنواره‌های سینمایی، طبق سنت همیشه خود، به آن از دید تجاری نگریستند. هالی جوئل آزمنت، جود لا، فرانسیس اوکانر، برندن گلیسون و ویلیام هرت در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم، اقتباس از داستان کوتاهی اثر برایان آلدیس است و همچنین اشارات زیادی به داستان مشهور پینوکیو دارد.

هوش مصنوعی برنده پنج جایزه ساترن شامل بهترین فیلم علمی-تخیلی، و در هفتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد دو جایزه، شامل جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین موسیقی متن فیلم شد.

در این برنامه افشین فکوری منتقد سینما، حامد کبود جامه کارشناس IT و وفا قباد پور به عنوان مجری برنامه حضور دارند و پس از نمایش فیلم به نقد و بررسی فیلم از منظر فناوری اطلاعات می‌پردازند.  

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی دوشنبه ۳۱ تیر به فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند. 

نظر شما