يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۲۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
خانه فرهنگ باصفا در برنامه «پاتوق کتاب»، به روایت قصص قرآن مجید برگرفته از تفسیر عتیق نیشابوری توسط سوسن مقصودلو می‌پردازد.
سوسن مقصودلو قصص قرآنی را در خانه فرهنگ باصفا روایت می‌کندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «پاتوق کتاب» محفل ادبی و دینی با موضوع خوانش قصص قرآنی برگرفته از تفسیر ابوبکر عتیق نیشابوری مشهور به سورآبادی با حضور زهره گلپایگانی به عنوان کارشناس مجری و سوسن مقصودلو از هنرمندان مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان روایت گر این پاتوق، شنبه ۵ مردادماه ساعت ۱۰ در خانه فرهنگ باصفا برگزار می‌شود.

تفسیر کهن قرآن کریم به فارسی نوشته ابوبکر عتیق بن محمد هروی نیشابوری، معروف به سورآبادی یا سوریانی، مفسر کرّامی در قرن پنجم است؛ نام تفسیر سورآبادی در برخی نسخه‌های خطی موجود،«تفسیر التفاسیر» آمده است. این اثر، بر مبنای نسخ خطی موجود، تفسیری بزرگ است که ظاهراً به هفت سُبع تقسیم شده است. تفسیر با حمد خدا و نعت رسول اکرم آغاز می‌شود، سپس مقدمه‌ای درباره تفسیر می‌آید و سبب فارسی بودن آن و اینکه مفسر به روایت کدامیک از راویان اعتماد کرده است، شرح داده می‌شود، سپس از سوره حمد تا انتهای سوره ناس ترجمه و تفسیر می‌گردد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ باصفا واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، خیابان وفا آذر شمالی، کوچه گلزار غربی، کوچه درختی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۹۸۷۴۸ تماس بگیرند.
نظر شما