جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
خانه فرهنگ باصفا در برنامه «پاتوق کتاب» به مروری بر اشعار پروین اعتصامی شاعر تربیت و اخلاق می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «پاتوق کتاب» با مروری بر اشعار پروین اعتصامی و بررسی مضامین اجتماعی در اشعار وی شنبه ۱۲ مرداد ماه ساعت ۱۰ با حضور زهره گلپایگانی به عنوان کارشناس در خانه فرهنگ باصفا منطقه ۵ برگزار می‌شود. 

پروین اعتصامی یکی از پرآوازه‌ترین شاعران ایرانی است که علاقه‌مندان شعر فارسی او را شاعر تربیت و اخلاق می‌دانند. اشعار پروین اعتصامی اغلب با مضامینی تعلیمی سروده شده و سعی در آموزش مسائل اخلاقی دارد. دیوان این شاعر نام‌آشنا، شامل ۲۳۸ شعر است که از آن میان، ۶۵ قطعه به صورت مناظره است. اشعار پروین اعتصامی بیشتر در قالب قطعات ادبی است که مضامین اجتماعی را با نگاه انتقادی به تصویر کشیده است. در میان اشعار پروین، تعداد زیادی شعر به صورت مناظره  میان اشیاء، حیوانات و گیاهان وجود دارد. درون‌مایه اشعار او بیشتر درباره غنیمت دانستن وقت و فرصت‌ها، نصیحت‌های اخلاقی، انتقاد از ظلم و ستم به مظلومان و ضعیفان و ناپایداری دنیاست.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به خانه فرهنگ باصفا واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، خیابان وفاآذر شمالی، کوچه گلزار غربی، کوچه درختی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۹۸۷۴۸ تماس بگیرند.

نظر شما