جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
دهمین نشست تخصصی «سینما IT» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «ارتقا» (up grade) دوشنبه ۲۸ مرداد در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین نشست تخصصی «سینما IT» با نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «ارتقا» (up grade) با حضور افشین فکوری منتقد سینما، حامد کبود جامه کارشناس IT، دوشنبه ۲۸ مرداد در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی علمی تخیلی «ارتقا» (up grade) در سال ۲۰۱۸ به نویسندگی و کارگردانی لی‌ونل منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به لوگان مارشال، گرین و هریسون گیلبرتسون اشاره کرد.

این فیلم نمایش کنترل انسان توسط هوش مصنوعی است. نمایشی از کنترل کامل هوشی فرانسانی بر ذهن و جان انسان. شخصی به نام «گری تریس» با بازی لوگان مارشال-گرین به همراه همسرش «آشا» توسط چند فرد ناشناس دستگیر شده و بلافاصله همسر او کشته شده و خودش در اثر اصابت گلوله فلج می‌شود. ماه‌ها بعد در گردن او تراشه‌ای بسیار هوشمند (هوش مصنوعی) کار گذاشته می‌شود. «گری» به کمک این هوش مصنوعی به راحتی توان راه رفتن و استفاده از دستانش را پیدا می‌کند. اما این هوش مصنوعی بیش از این‌ها توانمند است و ... این فیلم هوش مصنوعی به سبب برتری در فکر و نداشتن عواطف انسانی تهدید برای انسان است و در انتها سلطه کامل بر انسان را نشان می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی پس از ثبت‌نام در اینجا به فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.
نظر شما