شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
فرهنگ‌سرای فردوس در نشست تخصصی «بصیرت حسینی» به موضوع «جاودانه شدن رسالت امام حسین (ع)» می‌پردازد.
نشست تخصصی «بصیرت حسینی» در فرهنگ‌سرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس سه‌شنبه ۱۲ شهریور ساعت ۱۰ در نشست تخصصی «بصیرت حسینی» از جمله برنامه‌های جلوه سوگ این منطقه به مناسبت گرامی‌داشت ماه محرم و با هدف ترویج فرهنگ حسینی، به تشریح فلسفه بصیرت حسینی راهی برای جاودانه شدن رسالت امام حسین (ع) با حضور «فریده نیکجو» کارشناس معارف اسلامی و علوم دینی می‌پردازد.

انقلاب تاریخی امام حسین(ع) در واقع یک انقلاب ارزشی بوده که تنها برای اجرای احکام دینی و رضایت پروردگار به وقوع پیوسته است و اوج تجلی این قیام در روز عاشورا متبلور شد. حماسه ماندگار عاشورا در واقع نظام ارزش‌های دینی که در جامعه آن روز رو به فراموشی گذاشته بود را احیا کرد که امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق بارز آن است. حسین(ع) با این حرکت خود به موروثی بودن حکومت در ساختارهای فکری دین مبین اسلام خط بطلان کشید و رسالت‌ش جاودانه شد.

بانوان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما