جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
فرهنگ‌سرای امید در اقدامی نمادین همزمان با هفتم محرم‌الحرام در میان عزاداران حسینی آب توزیع می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی هنری منطقه و نیز همراهی شهروندان و محبان اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با روز هفتم محرم‌الحرام که روز بستن آب بر روی امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران وفادار ایشان است، بطری‌های آب همراه با بسته فرهنگی را با عنوان «بگو سلام بر حسین(ع)» در میان عزاداران توزیع می‌کند.

کربلا در روز هفتم محرم سال شصت هجری قمری شاهد یکی از ناگوارترین وقایع خود در طول تاریخ بود. در این روز عبیدالله به عمربن سعد دستور داد تا راه‌ آب را بر امام حسین (ع) و یاران با وفایشان ببندند، با اعلام این خبر لشکر عمربن سعد با صف‌آرایی خود اجازه عبور هیچ‌ یک از لشکر امام حسین (ع) را نداد. حتی فردی در لشکر عمربن سعد وجود داشت که با صدای بلند رو به‌سوی امام حسین(ع) کرد و فریاد زد آب را می‌بندیم تا شما و اهل‌بیتتان از تشنگی شهید شوید.

«بگو سلام بر حسین (ع)» عنوان برنامه‌ای از فرهنگ‌سرای امید است که در آن به فلسفه و چرایی این مطلب که پس از نوشیدن آب درود و سلام بر حسین (ع) می‌فرستیم، می‌پردازد و محصول فرهنگی همراه بطری‌ها توضیحات لازم این نذری را شامل می‌شود و همچنین QR  کد ویدئوهای تولیدی فرهنگ‌سرای امید را  دربر دارد که حاوی توضیحات اساتید معارف اسلامی در خصوص قداست آب و فلسفه سلام بر حسین(ع) پس از نوشیدن آب است که مخاطبان می‌توانند با اسکن این کدها ، ویدئوها را تماشا کنند.
 
توزیع آب در سه مرحله در صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۱۶ شهریور  و در ساختمان اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی – فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ و نیز خیابان پیروزی، چهارراه کوکاکولا انجام می‌شود.

توزیع در خیابان پیروزی که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ انجام می‌گیرد همراه با نوای خوش گروه دمام زنی مدعو از جنوب کشور است که فضا سازی مناسب این برنامه را انجام می‌دهند.
 
علاقه‌مندان برای مشارکت و همراهی در این طرح برای اجراهای پیش رو می‌توانند تا پایان ماه محرم الحرام نذری خود را به فرهنگ‌سرای امید ، خانه‌های فرهنگ و سراهای محلات مختلف منطقه ۱۳  ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33302589 تماس بگیرند. 

نظر شما