جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در میدان آیینی امام حسین(ع) گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار پیشرفت و پیروزی در سایه مقاومت و ایستادگی، روز جمعه ۲۹ شهریور در میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز می‌شود و تا پنجم مهر ادامه دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مصطفی بیات مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت با اعلام برنامه‌های میدان آیینی امام حسین(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: فرهنگ‌سرای عترت برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با همکاری و مشارکت سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، بنیاد فرهنگی هنری شهید همت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه ۲۹ شهریور در میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز می‌کند و این برنامه‌ها تا پنجم مهر ادامه دارد. 
 
وی به احیای فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه «یاد یاران» با برپایی بیش از ۵۰ غرفه فرهنگی، هنری، مذهبی و خدماتی از برنامه‌های این هفته است که در آن دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس به همراه ادوات و تجهیزات نظامی به نمایش در می‌آید. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ افزود: غرفه‌های مزه شیرین مادری، واقعیت مجازی، مشاوره دینی، مشاوره اجتماعی و حقوقی، استکبارستیری، عکاسخانه، بسیج سازندگی، واجب فراموش‌شده مطهر، زخم پنهان با موضوع نفاق، استقرار اتوبوس مجهز بیمارستانی با حضور پزشکان برای ویزیت رایگان از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است که از ۲۹ شهریور تا ۵ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برای بازدید رایگان مدارس و شهروندان دایر است.

بیات با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر مقدماتی گفت: رزم نمایش «راز کانال کمیل» روایت شهادت شهید ابراهیم هادی و یاران ایشان از برنامه‌های دیگر این هفته است که توسط بسیجیان سپاه شهید مطهری منطقه ۷ به مدت ۷ شب بعد از نماز مغرب و عشا اجرا خواهد شد.

ریس فرهنگ‌سرای عترت گفت: انجام عملیات راپل و رهایی گروگان از دیگر برنامه‌های متنوعی است که توسط یگان ویژه و ارتش هر روز از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

وی به اجرای دو نمایش در این هفته اشاره کرد و گفت: نمایش «خلود» کاری از گروه هنر مقدس به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی است که ویژه بانوان در فرهنگ‌سرای عترت اجرا می‌شود و نمایش «اقیانوس» کاری از کانون هنری حافظ فرهنگ‌سرای عترت به نویسندگی و کارگردانی حسین ابراهیمی برای عموم شهروندان در میدان آیینی امام حسین(ع) روی صحنه می‌رود. 

بیات افزود: مراسم پرفیض زیارت عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام میدان آیینی امام حسین(ع) و اجرای کرسی تلاوت قرآن کریم و تبیین آیات و قرائت اذان مغرب و عشا به صورت زنده نیز از برنامه‌های این هفته است که با حضور قاریان کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از این برنامه‌های می‌توانند به میدان امام حسین(ع) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۳۲۵۶۸۶۰ تماس بگیرند.

نظر شما