شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۲۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
برپایی هیئت‌ و تکیه‌های نوجوانان در قالب برنامه «تکیه نوجوان+» در هشت منطقه از ۱۱ تا ۱۴ مهر برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،محمد صادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای خاتم و دبیر اجرایی ویژه‌برنامه «تکیه نوجوان+» کفت: شبکه‌سازی هدفمند نوجوانان مومن محلات، ایجاد فضا و محفل مناسب و اثربخش برای فعالیت‌های دینی مستقل نوجوانان، ارتقا ظرفیت‌های معنوی محلات برای تربیت دینی نوجوانان و ایجاد نشاط معنوی در ایام ماه صفر از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

وی افزود: در اجرای این برنامه فرهنگ‌سراهای منتخب مناطق مختلف شهر تهران در هماهنگی با دبیرخانه طرح، مستقر در فرهنگ‌سرای خاتم(ص)، ضمن فراخوان برای تشکیل و ساماندهی هیات‌های دانش‌آموزی، تسهیلات لازم جهت عزاداری‌های نوجوانان همچون مکان برپایی تکیه نوجوان، مداح، سخنران و اقلام تبلیغاتی را فراهم می‌کنند.

دهنادی ادامه داد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و بانیان مراسم مذهبی برای تامین نذورات، پذیرایی و سایر اقلام هیات‌های نوجوانان، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری، نمایشگاه کتاب و موکب‌های نوجوان، برگزاری جلسات قرآنی، ختم صلوات و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت جنبه‌های انگیزشی و تشویقی آیین‌های مذهبی برای نوجوانان، گفت: بر این اساس در حین برگزاری مراسم عزاداری و سایر برنامه‌های مذهبی در تکیه نوجوان، مسابقه‌های کتبی و اهدا جوایز به نوجوانان عزادار نیز پیش بینی شده است. همچنین در هر منطقه نشان خادم الحسینی به سه تن از نوجوانان برگزیده تکایای نوجوانان اهدا خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) گفت: طرح «تکیه نوجوان+» از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه مصادف با ۴ تا ۷ صفر در مناطق 3، 8، 10، 11، 13، 15، 18 و 20 تهران برگزار می‌شود و فرهنگ‌سراهای آفتاب، گلستان، انقلاب، امید، خاوران، خاتم(ص) و ولا میزبان نوجوانان عزادار و هیات‌های نوجوانانه برای برپایی تکیه نوجوان و اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی هستند.

دبیرخانه طرح «تکیه نوجوان +» در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با شماره تماس 66207065 پاسخگوی علاقمندان است.  
نظر شما