جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در جلسه کمیته‌های تخصصی«سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی»، پنجشنبه ۱۱ مهر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در جلسه کمیته‌های تخصصی«سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» با حضور سعید اوحدی رییس، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و جمعی از کارشناسان مسائل سیاسی، نمایندگان جنبش حماس، جنبش جهاد اسلامی در ایران و جوانان فعال حوزه فلسطین از ۱۵ کشور، پنجشنبه ۱۱ مهر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدا ضمن خیر مقدم گفت: امیدوارم اگر مهمان جمهوری اسلامی هستید تا به امروز خوش گذشته باشد و به سلامتی به کشور خود بازگردید و اگر طلبه‌هایی هستید که در ایران تحصیل می‌کنید، به سلامتی دوران تحصیل خود را سپری کنید.

اوحدی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در رابطه با موضوع فلسطین که یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های جمهوری اسلامی است، صحبت کنیم باید به عقب‌تر برگردیم و در سه دوره بررسی کنیم. یک دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که اگر بخواهیم شرایط امروز فلسطین را به خوبی بشناسیم باید آن دوره را دقیق‌تر بررسی کنیم. تاریخ فلطسین را که خوانده‌اید. یک یهودی پیشنهادی را مطرح کرد و انگلستان توطئه بزرگی را شروع کرد و  آن پیشنهاد را در سال ۱۹۴۸ به سازمان ملل بردند و مصوب کردند و سرزمین مقدس فلسطین را که متعلق به مسلمانان و عرب‌هاست، اسرائیلی‌ها غصب می‌کنند. آن روز‌ها مردم فلسطین هیچ یار و یاوری نداشتند. مظلوم‌ترین مردمی بودند که صدای آن‌ها هم به جایی نمی‌رسید. ما از شهادت محمد الدره صحبت می‌کنیم ولی در طول سی سال جوانان بسیاری نیز به شهادت رسیدند که صدای آن‌ها به هیچ انسانی در هیچ کجای دنیا نرسید. در آن سال‌ها اسرائیل غاصب به دلیل سکوت کشورهای مسلمان با نهایت بی شرمی اعلام کرد که وسعت کشور اسرائیل باید از نیل تا فرات باشد. بدترین شرایط زمانی بود که ۶ کشور عربی ادعا کردند که می‌خواهند با اسرائیل بجنگند و جنگ ۱۹۶۷ رخ داد که  ظرف نیم ساعت صدها کیلومتر از خاک کشورهای عربی اشغال شد. در آن زمان شاه در ایران حکومت می‌کرد و سفارت اسرائیل در ایران مستقر شده بود و هر کمکی را رژیم منحوس پهلوی در کنار بقیه کشورها به اسرائیل می‌کرد.

وی افزود: در مقابل وقتی امام خمینی قیام خود را در سال ۴۲ آغاز کرد، بخشی از صحبت‌های خود را علیه شاه به عنوان پشتیبان اسرائیل بیان کرد و گفت: امروز ملت فلسطین مظلوم واقع شده و اسلام در خطر است. ایشان مردم، روحانیت و ارتش را خطاب کردند که به پا خیزید برای کمک به فلسطین مظلوم که قبلگاه مسلمین در خطر است. شهید مطهری قبل از انقلاب و زمانی که کشورهای عربی سکوت کرده بودند، فرمود اگر امروز پیامبر و نوادگانش زنده می‌شدند فریاد کمک به فلسطین سر می‌داند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جنبش آزادی بخش فلسطین مبارزاتی را داشتند. صرفا با این رویکر که مبارزه مردم فلسطین زنده باشد اما نتوانستند اهداف بزرگی را به دست آورند.

اوحدی بیان کرد: حضرت امام وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اعلام کرد هدف اصلی و بزرگ ما محو و نابودی اسرائیل است. سفارت اسرائیل بسته و در همان مکان سفارت فلسطین برپا شد. اجتماعات و همایش‌های بزرگی برای حمایت از مبارزات فلسطین برگزار شد. یک سال از انقلاب گذشته بود که صدام بعثی با حمایت اسرائیل حمله خود را آغاز کرد. ما فکر می‌کردیم مهم‌ترین موضوع  و هدف امام جنگ ما با بعث عراق است. اما در آن دوران هم امام تاکید می‌کردند که مبادا فراموش کنید که هدف ما آزاد سازی مردم مظلوم فلسطین از جنایت اسرائیل غاصب است و در همان زمان جوانان و فرماندهان به یاری مردم فلسطین رفتند. بعد از جنگ که مرحله سوم تغییرات نحوه مبارزه با اسرائیل است، شاهد تولد و به وجود آمدن دو جریان شدیم. یکی حزب‌الله در لبنان بعد از انقلاب و تولد حماس در فلسطین بعد از جنگ تحمیلی. بعد از این جریان، جنگ ۳۳ روزه لبنان سیلی محکمی را برای اولین بار به اسرائیل زد و اسرائیل متوجه شد یک تحول بزرگ و عظیمی در منطقه در حال شکل گرفتن است. سردار سلیمانی فرمودند که اگر جنگ ۳۳ روزه ادامه پیدا می‌کرد ارتش اسرائیل متلاشی می‌شد و این صحبتی بود که وزیر اسرائیل در سازمان ملل به یکی از سران عربی گفته بود. پیروزی رزمندگان لبنان در جنگ۳۳ روزه الگوی بسیار روشن و زنده‌ای برای جریان مقاومت در فلسطین شد. در همان ایام شاهد انتفاضه اول بودیم که محمد الدره به شهادت رسید. بعد هم اسرائیل به غزه حمله کرد و جنگ ۲۲ روزه‌ای شکل گرفت که در آن جنگ هم اتفاقات عجیبی افتاد. ارتباط بین حزب‌الله و حماس باعث پیروزی در این جنگ شد. سال ۲۰۰۶ جنگ۳۳ روزه، سال ۲۰۰۸ شکست اسرائیل در جنگ ۲۲ روزه. غزه به موشک و رادار تجهیز شد و به خودکفایی در ساخت موشک رسیدند.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد: چهارسال بعد در سال ۲۰۱۲  اسرائیل دوباره ماجراجویی کرد و این دفعه جنگی که شروع شد ظرف ۸ روز با پیروزی مردم فلسطین در غزه به پایان رسید. در این جنگ ۱۵۰۰ موشک از گنبد اهنین اسرائیل که میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند، عبور کرد و برای اولین بار تلاویو را هم زدند. در آن روز‌ها اسرائیلی‌ها گروه گروه برای فرار از موشک‌های مبارزان فلسطین و غزه به فرودگاه می‌رفتند. اسرائیل تسلیم شد تا سال گذشته. سال گذشته با پشتیبانی آمریکا و  بعضی از کشورهای عربی یک بار دیگر دست به ماجرا جویی زد. و سال گذشته نه در ۸ روز بلکه در یک روز ۶۵۰ موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد. چرا امروز اسرائیل در همچین شرایطی قرار می‌گیرد؟ شک نکینم که این مسیر، امریکا، اسرائیل و دنیای استکبار در سراشیبی افول قرار گرفته است. امروز عظمت و برکت انقلاب اسلامی را در مقاومت یمن، حزب الله لبنان، غزه و مردم مظلوم فلسطین می‌بنیم و هر روز شاهد یک پیروزی بزرگ‌تر هستیم. امروزه اعتلاف آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود بیش از ۲۵۰ هزار بار کودکان مظلوم یمنی را بمباران کردند. مثل کودک فلسطینی ۸۵ هزار کودک مظلوم یمنی تا به امروز یا شهید شدند یا از سو تغذیه با مرگ دست و پنجه نرم کردند. مردم یمن هم مثل فلسطن دیدیم که به تکنولوژی پهباد مجهز شدند و بزرگ‌ترین پالایشگاه دنیا را مردم یمن که فقیرترین کشور عربی هستند، زدند. امام فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. مردم فلسطین، یمن، سوریه، عراق خودشان قیام کردند و جمهوری اسلامی پشتیبانی برای رسیدن به اهدافشان بود. از پنجاه سال پیش مردم فلسطین تنها بودند، امروز جمهوری اسلامی ایران، یمن، سوریه و عراق یار و یاور مردم فلسطین هستیم تا شاهد آزاد سازی از رژیم غاصب اسرائیل باشد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و  اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری به امضای دو طرف رسید.

توسعه و گسترش فعالیت‌هایی با موضوع مقاومت اسلامی ملت فلسطین در فرهنگ‌سرای انقلاب، تعامل و همفکری در اجرای برنامه‌های مشترک با هدف تقویت روحیه استکبار ستیزی با محوریت قدس و فلسطین، در اختیار قراردادن فضاهای تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری برای اجرای برنامه‌های مشترک از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.


نظر شما