شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
فیلم مستند «صبحانه با طعم مرگ» ساخته محمدعلی شعبانی در فرهنگ‌سرای فردوس به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «صبحانه با طعم مرگ» ساخته محمدعلی شعبانی، روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۱۷ در دومین نشست کانون «یک فیلم یک تجربه» فرهنگ‌سرای فردوس با حضور نویسنده و کارگردان و سایر عوامل فیلم و افشین فکوری به عنوان کارشناس مجری، به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود. 

فیلم مستند «صبحانه با طعم مرگ» از تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و به زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که در شهریور سال ۱۳۶۱ منافقین به قصد ترور پدر آن خانواده به منزل آنها می‌آیند؛ اما به جای پدر خانواده، همسر وی عشرت اسکندری، فرزند خانواده و دو تن از اقوامی که در آن ساعت در خانه آنها مهمان بوده‌اند، به شهادت می‌رسانند.

بخش عمده‌ای از این اثر ۳۰ دقیقه‌ای بازسازی شده است. در ساخت این فیلم مهدی آزادی به عنوان تصویربردار و حسین بیاتی در مقام صدابردار و بهزاد زیبنده، حمید بهشتی، مهنوش محبی، حسانه فرقانی و محسن بیات هم در صحنه‌های بازسازی این فیلم حضور داشته‌اند.

محمدعلی شعبانی متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته کارشناسی سینماست. در کارنامه فیلم‌سازی او، علاوه بر فیلم «صبحانه با طعم مرگ» ساخت مستندهای سمفونی استیضاح، ملی بدون کارت، انحصار ورثه و ۱۰۸ سال تنهایی به چشم می‌خورد.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در نشست نقد و بررسی آن می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما