جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
پرفورمنس «ماهیگیری» اثری از محمود بخشی تا نیمه آبان ماه در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.
اجرای پرفورمنس «ماهیگیری» در پردیس تئاتر تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرای پرفورمنس «ماهیگیری» توسط محمود بخشی هدایت می‌شود. این پرفورمنس تا سوم آبان هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فضای باز پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

پرفورمنس «ماهیگیری» که با هدف ساخت و تجربه مجسمه با بازیافت مواد صورت می‌گیرد در واقع تخریب و بازسازی مدام است. در این کار در ظاهر بی‌حاصل جای گرفتن عناصر در چیدمان‌های متفاوت در فضا، فرصت جستجو در امکانات احجام در شرایط واقعی را برای اجراکننده فراهم می‌آورد.

روندی که ممکن است هرگز به انجماد اثر در فرمی ثابت ختم نشود. در جریان تماشای ماهیگیری مخاطب همواره با روند ساخت و سرهم کردن با اجراکننده همراه است و از نظرگاه متدوالی که حاصل کار را در انجماد ایده می‌جوید، فاصله می‌گیرد. مخاطبِ ماهیگیری در این فاصله و تاکید بر تغییرِ مدام و انکار فرم نهایی در جایگاه پرسش‌گری است که با تاریخِ زندگی احجام و فضا روبرو است.

محمود بخشی پس از آن که در سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت جایزه Magic of Persia در رویال کالج لندن شد، فرصت برگزاری نمایشگاه در یکی از معتبرترین گالری‌های دنیا «گالری ساچی» این شهر را به دست آورد و از آن پس به یکی از چهره‌های مهم هنر نسل جدید ایران در سطح بین‌المللی بدل شد. این موفقیت وضعیت مارکت هنر او را نیز به شکل چشمگیری ارتقا بخشید. 

جلوه مهم آثار وی مواد و مصالح پیش پا  افتاده است که او آن‌ها را از میان وسایل معمول و کاربردی زندگی روزمره  شهری انتخاب می‌کند تا نشانه‌هایی از معضلات زندگی معاصر را پیش روی ما بگذارد. وی در آثارش از مفاهیمی چون جنگ، ملی‌گرایی، شهادت، آزادی، هرج و مرج، بمباران، آلودگی هوا و ... بهره می‌برد و موتیف‌ها در آن‌ها به‌طور پیوسته تکرار می‌شوند.

شاخص‌ترین آثار وی از مجموعه‌های «سرزمین من»، «باغ گل سرخ» و «خرمشهر» با دستمایه‌های موضوعی از جنگ و خاطرات هنرمند، از اصالت فراوانی برخوردارند. در این اثر همچون گذشته هنرمند به سراغ ترس‌های روزگار کودکی‌اش از دوران جنگ و بمباران شهرهای ایران رفته است. 

آثار این هنرمند در کلکسیون موزه‌ها و مجموعه‌های معتبر ایران و جهان همچون تیت مدرن لندن، مجموعه دلفینا ایتالیا، موزه آغاخان کانادا و... نگهداری می‌شود.

پرفورمنس «ماهیگیری» اثری از محمود بخشی تا نیمه آبان ماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود

پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان شاه آبادی، میدان مالک اشتر واقع شده است.
نظر شما