جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ که در مرز شلمچه حاضر است از استقبال زائران حسینی از کارگاه‌های تخصصی هنری در مرز شلمچه گفت.
اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در مرز شلمچهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگ‌سرای تهران که به عنوان مسئول فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز شلمچه حضور دارد، درباره ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مرز گفت: فعالیت‌های ما از ۲۰ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی درباره برنامه‌های اجرای شده در این مرز گفت: ما در مرز شلمچه در «موکب هنر» غرفه‌های ویژه‌ای را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده‌ایم، از توزیع محصول «دوستم امام حسینه» تا مسابقات متنوع و تولید کاردستی با بادکنک و کاغذ که خوشبختانه تاکنون مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفته است.

موسوی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب با موضوع عاشورا، جمع‌آوری دلنوشته‌های زائران اربعین حسینی، سینما سیار، نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع قیام امام حسین(ع) و برگزاری کارگاه‌های هنری تخصصی بخشی از فعالیت‌های هنری این موکب است. هنرمندان شناخته شده‌ای چون کاظم چلیپا، علی وزیریان و علی مینایی در این موکب مستقر هستند و علاوه بر ورکشاپ‌، با تولید اثر، جلوه‌ای از شکوه قیام امام حسین(ع) را به زبان هنر نقش می‌کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در پایان گفت: اجرای نمایش‌های محیطی، نقالی و پرده‌خوانی به زبان‌های فارسی، عربی، پاکستانی، افغانستانی و انگلیسی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز شلمچه است که خوشبختانه توجه زائرانی از سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و غلامرضا شریعنی استاندار خوزستان نیز در این ایام از موکب‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز شلمچه بازدید کرده‌اند. 

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در ۴ مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران است.

نظر شما