جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با شب یلدا عهده‌دار مسئولیت «شهردار شب تهران» بود و در چند ویژه‌برنامه این سازمان به مناسبت شب یلدا حضور یافت و از چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران بازدید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شنبه ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا عهده‌دار مسئولیت «شهردار شب تهران» بود و در قالب برنامه‌های شب یلدای سازمان فرهنگی هنری با عنوان «یلدای خانواده» از چند مرکز فرهنگی و حمایتی شهر تهران بازدید کرد.

حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران در شب یلدا

حجت‌الاسلام میثم امرودی در برنامه «به بلندای یلدا» ضمن بازدید از آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی عنوان کرد: من تازه در سازمان فرهنگی هنری مسئولیت گرفته‌ام و دوست داشتم اولین جایی که خدمت می‌رسم، دست‌بوسی ولی‌نعمت‌هایمان، جانبازان گرانقدر باشد و امشب این توفیق نصیب من شد. از معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۸ و معاون فرهنگی بنیاد شهید که این توفیق را نصیب من کردند که در خدمت شما باشم، تشکر می‌کنم. ان‌شاالله وجود شما برکت کار من باشد.

امرودی در ادامه بیان کرد: دو وظیفه نسبت به جانبازان داریم. اول اینکه یادمان باشد اگر امروز این کشور امنیت دارد و اگر به یک جایی رسیده است، مدیون این عزیزان است. یک روز که می‌خواستیم آمریکا را از خاک ایران خارج کنیم خیلی جانباز و شهید دادیم و امروز به فضل خدا داریم آمریکا را از منطقه بیرون می‌کنیم و به لطف خدا با ایثارگری و مقاومت خانواده شهدا، جانبازان، متدینین و انقلابیون به زودی محو شدن اسراییل از صفحه روزگار را خواهیم دید. این حضور به خاطر این است که حضرت آقا فرمودند: دائم این را تکرار و یادآوری کنید. وقتی می‌آییم اینجا به خاطر شما نمی‌آییم، به خاطر خودمان می‌آییم که یادآوری کنیم چه اتفاق بزرگی است. لذا حضرت آقا تاکید دارند که حواستان باشد نام این عزیزان را زنده نگه دارید.

وی افزود: دومین تذکر راجع به خودمان و زندگی عادی ماست. یادم است یک گروهی از نمایندگان مجلس برزیل برای بازدید به باغ‌موزه قصر آمده بودند. این‌ افراد از داخل جمعیت آمدند و دیدند که مردم شادی و خرید می‌کنند. وقتی جمع شدند من از آنها پرسیدم که آیا شما در این کشور آثاری از جنگ می‌بینید؟ که همه گفتند خیر و بعد گفتم آیا شما در این کشور تاثیری از تحریم می‌بینید؟ یکی از این نمایندگان به زبان انگلیسی شعار مرگ بر آمریکا داد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بیان کرد:  شهید مرتضی مطهری یک تعبیری دارد که می‌گوید: یک شمعی داشت می‌سوخت و کنارش یک خیاطی، خیاطی می‌کرد و خیلی به خودش پز می‌داد که چه لباس قشنگی می‌دوزم، چه خیاطی هستم.

شاهدی گفت بشمعی کامشب/ در و دیوار، مزین کردم
دیشب از شوق، نخفتم یکدم/دوختم جامه و بر تن کردم
کس ندانست چه سحرآمیزی/ به پرند، از نخ و سوزن کردم

خیاط همین طور داشت خیاطی می‌کرد و می‌گفت: نگاه کنید کشور را، نگاه کنید امنیت را، این پیشرفت را، نگاه کنید هسته‌ای را، نگاه کنید جایگاه ما را و... داشت با خودش مرور می‌کرد و شمعی هم آن کنار داشت یواش یواش می‌سوخت.

شمع خندید که بس تیره شدم/ تا ز تاریکیت ایمن کردم
پی پیوند گهرهای تو، بس/ گهر اشک بدامن کردم
کارهایی که شمردی بر من/ تو نکردی، همه را من کردم

امروز آمده‌ام اینجا تا عرض کنم که همه این اتفاقاتی که در ایران می‌افتد و آثارش را می‌بینیم، هیچ کس نکرده. همه این اتفاقات به واسطه شما شمع‌های سوزانی است که می‌سوزید تا دنیا روشن شود. سایه شما مستدام. خاک پای شما توتیای چشم ما. ان‌شاالله خداوند به شما و خانواده عزیزتان که زحمت شما را می‌کشند طول عمر با عزت بدهد.

حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران در شب یلدا

رییس سازمان فرهنگی هنری همچنین در برنامه «میقات خانواده» که با هدف تکریم همکاران زحمتکش در سازمان بوستان‌ها به همراه خانواده‌‌هایشان با نمایش فیلم در پردیس سینمایی رازی برگزار شد، حضور داشت و گفت: اگر یک خانواده متدین و خوب بستر خوبی را برای بچه‌هایش فراهم کند، یقین بداند که در آینده تربیت این بچه‌ها، جوان‌ها و کسانی که قرار است این کشور را بسازند، ساده، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است. هر چه سن بچه‌ها بیشتر می‌شود، فضا بازتر می‌شود و عوامل تربیتی متعدد می‌شود. الان سرعت و قدرت تغییر خیلی زیاد شده است. شب می‌خوابیم صبح بلند می‌شویم می‌بینیم نوع لباس پوشیدن، حرف زدن، غذا خوردن بچه‌ها تغییر کرده است. الان جوان‌های ما به استقبال تغییر می‌روند. هم تنوع و هم سرعت تغییر زیاد شده و هم مقاومت کم شده است. همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا نگرانی پدر و مادرها زیاد شود. 

وی افزود: بهترین راه برای کم کردن نگرانی، برگزاری چنین برنامه‌هایی است. زیرا در این برنامه‌ها بستری فراهم می‌شود تا خانواده‌ها کنار هم باشند. اهمیت خانواده را نباید فراموش کرد. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر مردی کنار همسر خود در خانه بنشیند، اجر و ارزش آن بالاتر از اعتکاف در خانه خداست. این نشست‌های شما خیلی ارزش دارد. من از همکارانم خواهش دارم این طرح «میقات خانواده» را که شروع کردند، ادامه دهند و از این فضاهای خالی برای این طرح استفاده کنند.

امرودی بیان کرد: من افتخار می‌کنم که همکار شما در شهرداری تهران هستم .همه ما یک جورچین بزرگ هستیم تا زندگی را برای مردم آسان کنیم. یکی شهردار است، یکی در مترو کار می‌کند، یکی در مرکز اتوبوس‌رانی، یکی در بوستان‌ها و... کار می‌کند. من به شما افتخار می‌کنم. سلام آقای شهردار را هم به شما ابلاغ می‌کنم و از طرف ایشان دست تک‌تک شما را می‌بوسم. شب یلدا بهانه‌ای است که خانواده‌ها کنار هم باشند. ان‌‌شاالله که لبخند همیشه یکی از زیباترین نقاشی‌ها در زندگی شما باشد.

حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران در شب یلدا

رییس سازمان فرهنگی هنری همچنین در قالب برنامه «مهرآیین» با حضور در منزل شهید محسن رجبی در منطقه ۱۱ با مادر این شهید دفاع مقدس دیدار کرد و گفت: سعادت بزرگی است که شب یلدا در کنار خانواده شهدا هستیم و این وظیفه ما به عنوان یک سازمان فرهنگی است. استقلال و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم و رسیدگی به خانواده شهدا را مسئولیت خود می‌دانیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری همچنین از ایستگاه ۶۷ آتش نشانی بازدید کرد و در ادامه ضمن حضور در کوره‌پزخانه‌های روستای خلازیر در منطقه ۱۹، اقلام ویژه شب یلدا بین ساکنین این منطقه توزیع شد. وی همچنین از شرکت کنترل ترافیک تهران و پردیس سینمایی ملت بازدید کرد و در جریان آخرین روند اضافه شدن سالن‌های پردیس قرار گرفت.

حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران در شب یلدا

حضور رییس سازمان فرهنگی هنری در چند مرکز فرهنگی و حمایتی تهران در شب یلدا
مطالب مرتبط
نظر شما