جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
آلبوم «مقامات کهن تنبور» با نوای تنبور یحیی رعنایی و صدای پویان رعنایی که در قالب پنج لوح فشرده و یک دفترچه حاوی توضیحات مقام‌ها منتشر شده است، پنجشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای سرو رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم «مقامات کهن تنبور» با نوای تنبور یحیی رعنایی و صدای پویان رعنایی که در قالب پنج لوح فشرده و یک دفترچه حاوی توضیحات مقام‌ها منتشر شده است، پنجشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای سرو رونمایی می‌شود. این آلبوم شامل آموخته‌ها و تجربیات حدود پنج دهه یحیی رعنایی، از استادان صاحب‌سبک موسیقی مقامی تنبور (مقامات باستانی و حقانی حوزه صحنه) است.

یحیی رعنایی متولد (صحنه-۱۳۴۱) نوازندگی تنبور و مقام‌های حقانی و باستانی تنبور حوزه صحنه را از کودکی نزد استاد سید امرالله شاه‌ابراهیمی و مقام‌های منطقه گوران را نزد استاد عابدین خادمی فرا گرفت. او همچنین از محضر استادانی چون حسین روحتافی، سید ایاز قزوینه‌ای، درویش امیر حیاتی، سید نعمت ذوالنوری، سید نور محمد زکی‌آبادی، سید عزت یاری در صحنه و استادان سید ولی حسینی، طاهر یار ویسی، سید منصور یاری و کیومرث خالدپور بهره برد. 

یحیی رعنایی حدود پنج دهه به فراگیری، آموزش و پژوهش در حوزه تنبور مشغول بوده و در همین راستا جوایز گوناگونی را کسب کرده است. وی اجراهای متعددی را به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است و در زمینه آهنگسازی نیز آثار فراوانی دارد که می‌توان به قطعات: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند، رطل گران، فدای دوست، باده‌نوشان و... اشاره کرد.

فرهنگ‌سرای سرو در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، انتهای کوی ساعی دوم واقع شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های فرهنگ‌سرا می‌توانند با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند. 

نظر شما