سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۲۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
به همت سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود
«خزان ارغوان»، «صورتک‌های تاریک» و «کوچه‌های بنی‌هاشم» سه نمایشی هستند که به همت سازمان فرهنگی هنری و به مناسبت ایام فاطمیه روی صحنه می‌روند.
اجرای ۳ نمایش آیینی به مناسبت فاطمیهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ایام فاطمیه، سه نمایش آیینی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی صحنه می‌روند.

خزان ارغوان – فرهنگ‌سرای ابن سینا

نمایش آیینی «خزان ارغوان» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه از ۱ تا ۱۰ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای ابن سینا اجرا می‌شود. این نمایش با همکاری فرهنگ‌سرای ابن سینا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و هنرنمایی گروه نمایشی خزان ارغوان در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت.

خزان ارغوان نمایشی آیینی در رثای حضرت زهرا(س) است و گوشه‌هایی از ماجرای شهادت بانوی دو عالم را با زبان هنر بازآفرینی می‌کند. مخاطبان خزان ارغوان، از دوران رحلت پیامبر اسلام (ص) به عنوان نقطه آغازین نمایش، نظاره‌گر این اثر خواهند بود و پس از مشاهده چند پرده نمایشی که نشاندهنده اوضاع و احوال مدینه در روزهای پس از رحلت رسول خداست، به ماجرای فدک و حمله به خانه امیرالمومنین(ع) می‌رسند.

خزان ارغوان امسال هشت پرده‌ نمایشی تحت عناوین برزخ خلیفه‌ اول و دوم، میدانگاه مدینه، مناظره‌ فدک، دورهمی خلیفه اول و دوم با یارانشان، حمله به خانه‌ وحی، خلوت امام حسن و امام حسین علیهم السلام، تشییع حضرت زهرا(س) و قبرستان مدینه را به تصویر می‌کشد.

این نمایش با «نذر فرهنگی» به صورت رایگان روی صحنه می‌رود. برای رزرو بلیت به khazanearghavan.ir مراجعه کنید.

صورتک‌های تاریک – پردیس تئاتر تهران

سوگواره نمایشی «صورتک‌های تاریک» کاری از گروه فرهنگی هنری مسلم به همت سازمان فرهنگی هنری با نگاهی نو به زخم دیرین مصائب حضرت زهرا(س) تلفیقی از نوای زنده و تئاتر را به نمایش می‌گذارد. 

بیش از ۵۰ هنرمند نوای کار را به صورت زنده هم‌خوانی و حدود ۲۰ بازیگر در این اثر ایفای نقش می‌کنند. عوامل این گروه که همگی به صورت افتخاری کار می‌کنند به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسند.

این نوا نمایش از ۳ تا ۱۰ بهمن ماه با مشارکت پردیس تئاتر تهران روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت به صورت رایگان می‌توانند به moslemgroup.com مراجعه کنند.

نمایشواره «کوچه‌های بنی‌هاشم» - ابتدای بلوار کشاورز 

دهمین نمایشواره فرهنگی مذهبی «کوچه‌های بنی‌هاشم» تلفیقی از نمایش زنده، نمایش رادیویی و نمایشگاه است که در ۹ لوکیشن و در محدوده‌ای به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع با بیش از ۵۰ بازیگر اجرا می‌شود و بزرگترین نمایش محیطی کشور است.

داستان این نمایش از روزگار امروز آغاز می‌شود و در سفری تاریخی مخاطب را به ۱۴۰۰ سال پیش می‌برد. محوریت داستان نمایش، شهادت حضرت زهرا(س) است اما از وفات پیامبر(ص) تا امروز، و جان‌فشانی شهدای مدافع حرم و ظهور حضرت حجت ادامه پیدا می‌کند.

نمایش‌نامه این اثر به سرپرستی مرتضی سراهی به نگارش درآمده و کارگردانی آن به عهده علی نکته‌سنج است.

نمایشواره فرهنگی مذهبی «کوچه‌های بنی‌هاشم» محصولی از موسسه ریحانه‌النبی(س) و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که تا ۱۰ بهمن هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

برای بازدید رایگان از این نمایشواره می‌توانید به میدان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بلوار کشاورز مراجعه کنید.

نظر شما